CGI HUSSAR Problem
Fra : Mona Mona Mona

Dato : 09-07-11 00:13

Min Hussar her et lille køreproblem.

Det er som om den hænger i en af bremserne sommtider.

Hvis jeg bremser ned så kan den sommetider kun køre 30 km/t bagefter.
Men hvis jeg så stopper helt og mærker efter er den ikke bremset.
Så kan jeg trække den en halv meter bagud, og hoppe lidt på den, så kører
den bra igen og køre 60 Km/t
Men hvad kan det være ? Når jeg ikke mærker bremserne hænger ?
Kan det være noget med transmissionen, måske er det en kendt fejl

Mvh MMHH

Fra : scootergrisen

Dato : 11-07-11 08:21

Kunne være bremserne som sætter sig fast når du siger det hjælper at
bakke lidt også køre igen.
Prøv kun at brems med den ene bremse og se om der er noget.
Også prøv kun med den anden bremse og se om det sker.

Hvis der er tromlebremse så kunne det være den er justeret for stramt
så prøv og løs den.
Hvis det er skivebremse så kunne det være hvis der er for meget
bremsevæske i bremsevæskebeholderen ved styret.
Det kunne også være hvis der er salt/snavs under gummiringene i
bremsecaliperen så stemplet ikke så godt kan gå tilbage.

Det eneste der køre rundt når du bakker i transmissionen er
koblingsklokken og reduktionsgearet.
Remskiverne, kilerem, ruller osv de køre ikke rundt hvis du bakker en
halv meter så derfor tror jeg ikke det er transmissionen umiddelbart.