Billig ismaskine med kompressor
Fra : (-Peter-)

Dato : 08-07-11 10:04

Hej

Er der nogen der har erfaring med nogle af de billige ismaskiner med
kompressor der koster omkring 1000 kr. - og evt. har nogle
anbefalinger eller det modsatte?

Jeg så de have en c3 venezia til 1000 kr. i Imerco til intropris hvor
normalpris skulle være 1500.

Yderligere er der flg. til 1000+fragt hos Davidsen ukendt mærke:
http://www.davidsenshop.dk/pi/ISMASKINE_MED_KOMPRESSOR_1LTR_246048_5992_2370.aspx

En hugin kan fåes til 1300 hos coop (som medlem):
http://www.nettorvet.dk/vare/hugin-ismaskine-model-ice/5708301460206?kategorier=elektronik%2Fel-koekkenudstyr%2Fismaskiner

En unold til 1125+fragt fra redcoon:
http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B116066/cid/6026/refId/kelkoodk/

Og en unold deluxe hos redcoon til 1399+fragt - umiddelbart er den
eneste forskel 1,5 vs 1 liter:
http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B138503/cid/6026/refId/kelkoodk/

Er der nogen der kender disse - eller andre i samme prisklasse?

Mvh
Peter

Fra : Hauge

Dato : 08-07-11 17:11

Den 08-07-2011 18:04, (-Peter-) skrev:
> Er der nogen der kender disse - eller andre i samme prisklasse?

Jeg har den model som er i Bilka-kataloget i denne uge på side 39, den
er 100% tilfredsstillende. Og den har lavet nogle liter is efterhånden

Mvh Hauge

Fra : (-Peter-)

Dato : 08-07-11 10:15

On 8 Jul., 18:10, Hauge <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Jeg har den model som er i Bilka-kataloget i denne uge p side 39, den
> er 100% tilfredsstillende. Og den har lavet nogle liter is efterh nden
>
> Mvh Hauge

Tak for tippet..

Info til andre læsere: Det er en exido til 1300.

Må jeg spørge hvad du gave for den og hvornår? (har tidligere erfaret
bilka tit har "standard" tilbud og andre gange gode tilbud)

Mvh
Peter

Fra : Hauge

Dato : 08-07-11 17:28

Den 08-07-2011 18:14, (-Peter-) skrev:
> Må jeg spørge hvad du gave for den og hvornår? (har tidligere erfaret
> bilka tit har "standard" tilbud og andre gange gode tilbud)

Jeg købte den sidste år i Tyskland for omkring 1700 kr., så det er
billigt nok i Bilka.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 08-07-11 19:00

Hej Hauge

> Jeg har den model som er i Bilka-kataloget i denne uge på side 39, den
> er 100% tilfredsstillende. Og den har lavet nogle liter is
> efterhånden

Laver den helt fast is ? Og hvor længe tager det ?

Max

Fra : Hauge

Dato : 08-07-11 19:08

Hej Max
Den 08-07-2011 19:59, Max skrev:
> Laver den helt fast is ? Og hvor længe tager det ?

Hvis man får sat tiden til "for længe", så bliver det meget fast, men
tiden afhænger af hvad starttemperaturen er, altså om væsken har
køleskabstemp., eller er lunken.

Men fra køleskab, så tager det mellem en halv time og fyrre minutter,
før isen er så den er klar til spisning eller flytning til egnet frysebøtte.

Men jeg holder øje, når den halve time er gået.

Men.. Undlad at komme røreskålen i opvaskeren, det der slip-let-halløj
begynder at skalle af, så min er ren alu. indeni.
6
Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 08-07-11 19:16

Hej Hauge

> Men fra køleskab, så tager det mellem en halv time og fyrre minutter,
> før isen er så den er klar til spisning eller flytning til egnet
> frysebøtte.

Fint, takker for info. (jeg vil nemlig ikke have en der kun kan
lave soft ice)

> Men.. Undlad at komme røreskålen i opvaskeren, det der slip-let-halløj
> begynder at skalle af, så min er ren alu. indeni.

Det sker ikke her, opvaskeren her i huset er intilligent, manuel og af
typen der også stiller på plads :)

Max

Fra : Hauge

Dato : 08-07-11 19:20

Hej Max
Den 08-07-2011 20:15, Max skrev:
> (jeg vil nemlig ikke have en der kun kan
> lave soft ice)

Samme her. Men den er faktisk god til softice, hvis man køber
softice-mix. Det er nemt og ganske godt, i en snæver vending.

> Det sker ikke her, opvaskeren her i huset er intilligent, manuel og af
> typen der også stiller på plads :)

Hehe, det var jeg klar over, men var også lidt mere generel info, hvis
andre kunne finde på det

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 08-07-11 19:23

Hej Hauge

> Samme her. Men den er faktisk god til softice, hvis man køber
> softice-mix. Det er nemt og ganske godt, i en snæver vending.

Måske den kan lave milk shake, en herlig ting :)

Max

Fra : (-Peter-)

Dato : 08-07-11 10:37

On 8 Jul., 18:27, Hauge <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Jeg købte den sidste år i Tyskland for omkring 1700 kr., så det er
> billigt nok i Bilka.
>
> Mvh Hauge

Ok - tak..

Det vil jeg krafigt overveje så

Mvh
Peter

Fra : Kim Jensen

Dato : 08-07-11 22:34

On 08-07-2011 18:04, (-Peter-) wrote:
> [...]
> anbefalinger eller det modsatte?
> Og en unold deluxe hos redcoon til 1399+fragt - umiddelbart er den

Jeg har denne og er yderst tilfreds; der er ikke så meget andet at sige,
end at det bare virker! Den har efterhånden spyttet *rigtig* mange
portioner is ud her i hustanden

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : (-Peter-)

Dato : 13-07-11 00:37

On 8 Jul., 23:33, Kim Jensen <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> wrote:

> Jeg har denne og er yderst tilfreds; der er ikke så meget andet at sige,
> end at det bare virker! Den har efterhånden spyttet *rigtig* mange
> portioner is ud her i hustanden

Har du en ide om hvad forskellen på den "store" du har og den lille
model er?

/Peter

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-07-11 19:11

On 13-07-2011 08:36, (-Peter-) wrote:
> Har du en ide om hvad forskellen på den "store" du har og den lille
> model er?

Tror egentlig bare det er - som du selv nævner - kapaciteten?!

Fra : (-Peter-)

Dato : 18-07-11 02:08

On 16 Jul., 20:11, Kim Jensen <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> wrote:

> Tror egentlig bare det er - som du selv nævner - kapaciteten?!
>
> --
> mvh Kim Jensen
> blog.werx @http://kim.litewerx.dk
> Port80.biz // ColorExplorer.com // LiteWerx.dk

OK..

Prøver at researche lidt

Skal nok skrive her hvis jeg finder ud af noget brugbart..

Mvh
Peter

Fra : (-Peter-)

Dato : 18-07-11 03:11

On 18 Jul., 10:08, "(-Peter-)" <garfield...@gmail.com> wrote:

> OK..
>
> Prøver at researche lidt
>
> Skal nok skrive her hvis jeg finder ud af noget brugbart..
>
> Mvh
> Peter

Fandt en tysk testsammenligning:
http://www.idealo.de/preisvergleich/CompareTestProducts/129244K8812.html

De små klarer sig fint.. Så prøver nok en af dem

Der er dog lidt forskel på kapacitet og frysetid som jeg skal
nærstudere før endeligt valg..

Fra : (-Peter-)

Dato : 19-07-11 02:56

On 18 Jul., 11:10, "(-Peter-)" <garfield...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> De små klarer sig fint.. Så prøver nok en af dem
>
> Der er dog lidt forskel på kapacitet og frysetid som jeg skal

Svar fra redcoon:

"Mange tak for din e-mail!

Der er både forskel på ismængden og tilberedningstiden. Jeg har lavet
en lille liste over deres kapacitet:

Unold 8875: 1,0 l is, ca. 30 min.

Unold 48840 Polar: 1,0 l is, ca. 60 min.

Unold 48816 De Luxe: 1,5 l is, ca. 30 min.

Montiss KIM 5775 M: 1,3 l is, ca. 60 min.

Nemox Gelato Grand: 1,5 l is, ca. 30 min.

Unold 48816 og Nemox Gelato Grand har altså størst mængde og hurtigste
tilberedning, vi vil anbefale at købe en af disse to."

Så tror måske jeg er på den lille unold.. men er ikke helt afklaret
endnu.. (valget på denne er fordi 1 liter er nok, og den har kort
tilberedningstid..)

/Peter