Sense på en Desire
Fra : Andersen [3650]

Dato : 26-06-11 16:40

Er det ikke muligt at få HTC Sense på sin HTC Desire?
Syntes ikke jeg kan finde noget på HTC's hjemmeside
der forklarer dette.
Så hvis der sidder en (eller flere) med viden herom,
så vær velkommen til at dele

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-06-11 18:40

Den 26-06-2011 17:40, Andersen [3650] skrev:
> [...]
> Syntes ikke jeg kan finde noget på HTC's hjemmeside
> der forklarer dette.
> Så hvis der sidder en (eller flere) med viden herom,

HTC Sense er den HTC brugerflade der er som er på de fleste HTC
smartphones. Den er også på Desire som standard.

Du skal altså INTET gøre for at få HTC Sense på din Desire.

- Chano Andersen

Fra : RK

Dato : 27-06-11 03:41

>Du skal altså INTET gøre for at få HTC Sense på din Desire.<

JO...han/hun skal kigge blandt sine apps.. der er den som standard

Fra : Mendoza

Dato : 27-06-11 06:25

"RK" <Hej@der.dk> skrev i meddelelsen

> JO...han/hun skal kigge blandt sine apps.. der er den som standard

Øhh... Sense er den brugerflade ovenpå Android, som HTC bruger. Den ligger
på alle deres Android telefoner, og starter op sammen med telefonen.
Hvis der menes Sense 3.0, som er den nyeste version, kan den ikke
umiddelbart installeres på Desire. Der kræves det at mobilen er root?et.
Hvis der menes tjenesten HTCsense på computeren, hvor man bl. a. kan få
mobilen til at ringe fra computeren, hvor man kan se på et kort hvor mobilen
er, m.m., så kræves der Android version 2.3.3 (Gingerbread), som ikke som
standard ligger på Desire. Også her kræves root for at den kan installeres.
(Custom ROM).

Fra : RK

Dato : 27-06-11 06:53

> [...]
standard ligger på Desire. Også her kræves root for at den kan installeres.

Jep. jeg var for hurtig.
Det er HTC hub der ligger der...sorry.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 27-06-11 15:46

Den 27-06-2011 07:25, Mendoza skrev:
> [...]
> standard ligger på Desire. Også her kræves root for at den kan installeres.

Det er Sense 3.0 på telefonen jeg mener.
Har tidligere kigget lidt på det med at roote telefonen, men det var nær
ved at gå galt, så jeg har ikke kigget på det i et stykke tid.
Vil jo nødig bricke min HTC. Du kender måske til en god og så godt
som idiotsikker guide der får telefonen rootet?? (mit links und alles)
For så tror jeg at jeg vil forsøge igen ;oP

Fra : Mendoza

Dato : 27-06-11 18:45

"Andersen [3650]" <FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> skrev i meddelelsen

> [...]
> som idiotsikker guide der får telefonen rootet?? (mit links und alles)
> For så tror jeg at jeg vil forsøge igen ;oP

Sådan fås HBOOT S-off:
http://alpharev.nl/x/beta/

Efter HBOOT S-off, følg guides fra denne side:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1122694

Piece of cake. Jeg rootede min Incredible S for en uge siden, og har lagt en
overclocket Sensation ROM på.
Jeg rootede min kones Desire her i weekenden, den kører med en Gingerbread
ROM, med delvis Sense 3.0. (Lockscreen, vejr, m.m...)

Fra : Andersen [3650]

Dato : 28-06-11 21:24

Den 27-06-2011 19:44, Mendoza skrev:
> Sådan fås HBOOT S-off:
> http://alpharev.nl/x/beta/
>
> Efter HBOOT S-off, følg guides fra denne side:
> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1122694

Hmmm. Får tilsyneladende godt nok HBOOT, men når jeg skal
installere zip filen fra SD-kort går det galt.
Vælger "RECOVER" og så kommer der et billede med en tlf.
Foran tlf'en er en rød advarselstrekant med et rødt
udråbstegn i. Kommer så ikke vidre og må tage batteriet
ud for at kunne starte den almindeligt igen.

Fra : Mendoza

Dato : 29-06-11 04:57

> [...]
> udråbstegn i. Kommer så ikke vidre og må tage batteriet
> ud for at kunne starte den almindeligt igen.

Har du tjekket at du er HBOOT SHIP S-off?
Har du installeret Clockworkmod recovery?

To install Clockworkmod after AlpharevX

1.Get fastboot and adb tool for windows here:
2.Get Fastboot and adb for linux here:
3.Obtain clockworkmod recovery:
..HTC Desire Recovery here:
..HTC Desire CDMA recovery here:
..HTC Liberty Recovery here:
..HTC Wildfire Recovery here:
..HTC Incredible S (VIVO) recovery here:
..HTC Incredible 2 (VIVOW) recovery here:
4.Remove Extract recovery.img from the archive to the same
directory/folder/map as fastboot.
5.Put the phone is Fastboot USB mode (HINT: Android is not up and running -
access it from your hboot screen - see how below)
6.fastboot flash recovery <recovery.img> <<< from a command line (use root
for Linux- sudo ./fastboot yadda)

Clockworkmod includes a backup utility (also known as nandroid backups).

Fra : RK

Dato : 30-06-11 09:04

> [...]

>for Linux- sudo ./fastboot yadda)

>Clockworkmod includes a backup utility (also known as nandroid backups).

Må indrømme at når jeg læser det her, så forstår jeg ikke hvorfor folk ikke
bare køber en anden telefon der kan det de søger...
Hold kæft det lyder besværligt

Fra : Mendoza

Dato : 30-06-11 14:52

> Må indrømme at når jeg læser det her, så forstår jeg ikke hvorfor folk
> ikke bare køber en anden telefon der kan det de søger...
> Hold kæft det lyder besværligt

Det er nu ikke så slemt, og så er det jo også lidt en hobby

Fra : Mendoza

Dato : 30-06-11 14:52

"RK" <Hej@der.dk> skrev i meddelelsen

> Ma indromme at nar jeg laser det her, sa forstar jeg ikke hvorfor folk
> ikke bare kober en anden telefon der kan det de soger...
> Hold kaft det lyder besvarligt

Det er nu ikke sa slemt, og sa er det jo ogsa lidt en hobby