Nokia reparation?
Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 11-06-11 08:38

Hejsa, er der nogen af jer der har haft jeres mobil til rep. hos Nokia?
Spurgte de om original kvittering?

Min mobil skal muligvis til rep., den er stadig i garanti ifølge Nokia's
hjemmeside. Men da det er en jeg har købt gennem QXL, var der ikke
kvittering med:( Så det er lidt vigtigt for mig at vide om kvitteringen er
et krav for at man kan sende den til rep.

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-06-11 09:34

Thunder (4920 Søllested) skrev:

> [...]
> kvittering med:( Så det er lidt vigtigt for mig at vide om kvitteringen er
> et krav for at man kan sende den til rep.

Over for en forhandler skal man kunne bevise at varen er købt hos
ham. Ellers er han ikke forpligtet til at lave mangler gratis (i
2-årsperioden).

Hvis en fabrikant har stillet en tidsbegrænset garanti, skal man
kunne bevise at garantien ikke er udløbet.

Begge dele klares nemmest hvis man har en bon/kvittering, men
hvis man kan skaffe et bevis på anden måde, burde det være lige
så godt.

--
Bertel

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 11-06-11 10:14

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kvittering med:( Så det er lidt vigtigt for mig at vide om kvitteringen er
> et krav for at man kan sende den til rep.

hvilket selskab er den oprindeligt købt ved? hvis den er fra 3 så glem alt
om det.... de er nogen svin uden lige hvis man ikke har en kvittering! er
det en telia mobil burde det ikke være noget problem.

men ellers så prøv at kontakte telekæden om de vil tage den.....

Hvad fejler den?

mvh.

Nikolai R. Jensen
www.altimobiler.dk

Fra : RK

Dato : 11-06-11 22:43

Ellers har du jo 14 dages returret ved internethandel med private...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-06-11 22:52

RK skrev:

> Ellers har du jo 14 dages returret ved internethandel med private...

Hvorfor tror du det?

Forbrugeraftaleloven gælder kun forbrugerkøb, og det er køb
mellem en privat person og en erhvervsdrivende.

Hvis ikke andet er aftalt ved privat handel, gælder der kun en
2-årig reklamationsret.

--
Bertel

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 13-06-11 10:23

"Nikolai R. Jensen" <ikke@nogen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kvittering! er det en telia mobil burde det ikke være noget problem.
>
> men ellers så prøv at kontakte telekæden om de vil tage den.....

Hej Nikolai,

Batterierne(2) holder kun ca. 17 timer med alt slået fra samt på standby og
et forbrug på 0.25W ifølge Nokia Energy profiler. Jeg har checket alt(mener
jeg) ifølge denne tråd:

http://discussions.europe.nokia.com/t5/Eseries-and-Communicators/E71-Battery-Life/td-p/332162/highlight/true

Og slået de ting fra som er foreslået. Foruden det har jeg også slået
homescreen fra, men lige lidt hjælper det - efter ca. 17 timer går den ud.

Desuden skulle standby kun tage 0.05W, så et eller andet ligger og roder
rundt men jeg kan ikke finde ud af hvad. Der er ikke Garmin installeret.
Dog skulle batterierne med et forbrug på 0.25W holde ca. 2 dage. Men 2 dage
er også noget anderledes en de 17 dage standby som Nokia lover på deres
hjemmeside(ved godt man ikke kan regne med det) men burde dog have mindst
noget derhen ad.

Jeg ved så ikke om det kan skyldes batterierne som er lavet i kina(men er
originale Nokia), eller om det er telefonen, der er nemlig nogle af dem som
har et problem og skal til rep. - en del deltagere hos
http://discussions.europe.nokia.com/ har fået deres rep.hos Nokia og det
hjalp en smule.

Kan det skyldes laderen, jeg kan ikke se om det er en original NOKIA lader,
der er nemlig ikke den normale label med modelnummer samt info om strøm
ind/ud. Der er bare en label hvor der står Nokia, samt en lille label hvor
der står

Travel charger
Input: 100-240V AC
50/60HZ