Rensning af Legend
Fra : ___P.Sir

Dato : 09-06-11 09:07

Nogen der ved, hvordan man renser en HTC Legends kameralinse? Som ofte set i
mobiltelefoner sniger der sig små sandkorn indenfor, og disse ligger nu og
gør fotokvaliteten ganske dårlig og "tåget" - men tør ikke lige prøve at
klemme glasset foran af, hvis det ikke kan komme på igen?
preben

--
www.granvista.dk
Luksusferie i Spanien

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-06-11 09:57

___P.Sir skrev:

> [...]
> gør fotokvaliteten ganske dårlig og "tåget" - men tør ikke lige prøve at
> klemme glasset foran af, hvis det ikke kan komme på igen?

Jeg har kun 'brugbare' mobilkameraer, så jeg tørrer bare med et
fugtigt papirlommetørklæde. Hvis det er et godt kamera, er det
nok ikke så smart.

Jeg husker fra mine fotodage (analog teknik) at man anbefalede
mårhårspensler til at børste skidt væk fra linserne med. Nogen
bruger vist også trykluft på dåse.

--
Bertel

Fra : ___P.Sir

Dato : 09-06-11 13:58

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:4df08ac4$0$305$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> Jeg husker fra mine fotodage (analog teknik) at man anbefalede
> mårhårspensler til at børste skidt væk fra linserne med. Nogen

jojo men det er jo på indersiden, disse sandkort er. Så de kan ikke bare
tørres af.
preben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-06-11 14:32

___P.Sir skrev:

> jojo men det er jo på indersiden, disse sandkort er. Så de kan ikke bare
> tørres af.

Okay. Jeg har åbnet min SE K700 tre-fire gange nu for at rense
støv af skærm (indersiden) og taster. Den er nogle år gammel. Der
er ikke så meget som et bitte støvfnug at se på linsen hvis jeg
renser den udefra, og den kan jeg ikke komme til indefra.

Er du sikker på at støvet sidder indvendigt?

--
Bertel

Fra : ___P.Sir

Dato : 09-06-11 16:54

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:4df0cb33$0$302$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> renser den udefra, og den kan jeg ikke komme til indefra.
>
> Er du sikker på at støvet sidder indvendigt?

ja - har prøvet udvendigt. Men jeg har da oplevet det før - altså støv eller
små ligesom "sandkorn" under skærmen på andre mobiltelefoner også - er det
ikke meget "normalt"? Bare en ulempe når det så sidder på kameralinsen
naturligvis.
Men måske skal den afleveres til et serviceværksted. Alternativt kan man
måske prøve selv først og så hvis det IKKE går, så aflevere den!
preben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-06-11 17:07

___P.Sir skrev:

> ja - har prøvet udvendigt. Men jeg har da oplevet det før - altså støv eller
> små ligesom "sandkorn" under skærmen på andre mobiltelefoner også - er det
> ikke meget "normalt"?

Mine to mobiler bliver ret støvede med tiden, men altså ikke
indvendigt i linsen.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 09-06-11 22:29

Bertel Lund Hansen:
> Mine to mobiler bliver ret støvede med tiden, men altså ikke
> indvendigt i linsen.

Min W800 var fuld af jernstøv efter et par år med på arbejde; det sad i
centrum af højttaleren.

Hans
www.zofiaoghans.dk