Samsung Galaxy S II
Fra : Kim

Dato : 30-05-11 22:32

Blot en info til evt. købere...
GPS'en i Galaxy S II sucks i forhold til HTC....
Den er 5-8 minutter om at stedbestemme, selv i fri luft.
Indendørs kan den slet ikke finde nogen satelitter....
Min "gamle" HTC Hero var klar på ca. 10 sek, og fungerede fint indendørs i
et alm. parcelhus.
Ikke fordi jeg skulle finde rundt i huset, men hvis man sidder og skal
planere en rute :)

/Kim

Fra : Elmer Fjort

Dato : 30-05-11 23:28

"Kim" skrev i meddelelsen news:4de40cd5$0$305$14726298@news.sunsite.dk...

[...]

Underligt, min fandt uden problemer satelitterne selvom jeg sad inden dørs.
Samme oplevelse idag selv om jeg sad i en stor tung stål kasse(tog)

Elmer

Fra : Erling

Dato : 31-05-11 10:12

Den 31-05-2011 00:28, Elmer Fjort skrev:

> [...]
>
> Underligt, min fandt uden problemer satelitterne selvom jeg sad inden dørs.
> Samme oplevelse idag selv om jeg sad i en stor tung stål kasse(tog)

Skulle lige prøve med min (godt nok en Galaxy S).
Der gik ikke mere end ca. 10 sekunder fra jeg slog GPS'en til,
at den var klar til navigering.
/Erling

Fra : Heine Svendsen

Dato : 07-06-11 19:43

Jeg overvejer at købe Galaxy S II.

Når der står i specifikationerne, at den har GPS, betyder
det så at alt er med, eller skal man ud og købe kort ved
siden af?
Der står også at Google Maps følger med, så det besvarer
måske ovenstående spørgsmål, men kan Google Maps andet end
bare vise, hvor man er? Kan det også navigere fra ét sted
til et andet og give henvisninger til navigation med tale
som den traditionelle GPS, jeg har i min bil? Altså, kan
Galaxy S II erstatte min GPS.

Har nogen prøvet Skype på Galaxy S II og fungerer det fint?

På min nuværende Nokia 5800 Xpresmusic er der et meget
generende ekko. Går ud fra at det skyldes en langsom
processor, men hvis det er noget andet, så kender nogen
måske en løsning på det?

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Elmer Fjort

Dato : 07-06-11 21:08

"Heine Svendsen" skrev i meddelelsen

[...]

Jeg har prøvet at navigere efter det navigations program der er i telefonen.
Det virker tilsyneladende fint, om end jeg synes der mangler en del
funktioner,
men det er måske bare mig der ikke har fundet ud af det endnu.

Telefonen kan nok godt erstatte den tradionelle GPS, men hos mig er det ikke
et alternativ, da bilen har fast monteret GPS. Som har flere funktioner end
det program i telefonen

Elmer

Fra : Wheelie

Dato : 19-06-11 21:11

On Tue, 07 Jun 2011 20:43:07 +0200, Heine Svendsen wrote:

> Går ud fra at det skyldes en langsom
> processor, men hvis det er noget andet, så kender nogen
> måske en løsning på det?

Det skyldes nok din udbyder af 3G netværket. Det samme viser sig på en
kraftig laptop ved brug af skype på 3G.
De fleste udbydere har elendige upload og pingtider.

Fra : Heine Svendsen

Dato : 20-06-11 10:16

Den 19-06-11 22:11, Wheelie skrev:

det er noget andet, så kender

> Det skyldes nok din udbyder af 3G netværket. Det samme viser sig på en
> kraftig laptop ved brug af skype på 3G.
> De fleste udbydere har elendige upload og pingtider.

Nej, det er ikke over 3G. Jeg bruger kun Skype hjemme fra,
hvor jeg har en 20/1Mb LAN-forbindelse. Jeg ved ikke, hvor
hurtig telefonens upload hastighed er, men når jeg tester
den via diverse netsider, siger den 8/0,7. Det burde jo være
rigeligt.

Fra : Ped

Dato : 31-05-11 07:32

Den 30-05-2011 23:31, Kim skrev:
> Blot en info til evt. købere...
> GPS'en i Galaxy S II sucks i forhold til HTC....
> Den er 5-8 minutter om at stedbestemme, selv i fri luft.
> Indendørs kan den slet ikke finde nogen satelitter....

Min nu hedegangne Samsung Innov8 havde det nøjagtig ligesådan, og
derudover kunne den godt finde på at genstarte, når man tændte GPS'en.
Det var virkelig noget skod. HTC rules

Jens L. Pedersen
HTC Desire Z