Lyd til SMS (?)
Fra : Henrik Eriksen

Dato : 16-05-11 10:04

Hej

Jeg har brug for en ordentlig lyd til at signalere en modtaget SMS.

Ikke alt muligt musik af underlig afart, men to-tre lidt skærende signaler
som bliver gentaget i lang tid med f.eks. 30 sekunders mellemrum.

Jeg kunne egentlig godt lide Nokia's SMS i morsekode, men problemet er at
den "lyder" - og så er den ikke længere.

Hvis jeg selv kunne indspille den 10-20 gange efter hinanden, ville det nok
løse problemet.

Findes der et godt forslag til dét?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-05-11 11:04

"Henrik Eriksen" <henrik_erik@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Hvis jeg selv kunne indspille den 10-20 gange efter hinanden, ville
> det nok løse problemet.
>
> Findes der et godt forslag til dét?

Nu ved vi jo ikke hvilke formater eller kunnen din telefon kan, men de
fleste nye kan bruge mp3 eller aac lydfiler som ringetone.

Dermed kan du jo rippe den Nokia SMS tune du ønsker og editere den i et lyd
program til den får passende længde.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-05-11 11:31

Bjarke Andersen skrev:

> Dermed kan du jo rippe den Nokia SMS tune du ønsker og editere den i et lyd
> program til den får passende længde.

Audacity er gratis, open source, og smaddergodt.

http://audacity.sourceforge.net/

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 16-05-11 11:50

Hej Henrik

> Findes der et godt forslag til dét?

Der findes masser af hjemmesider hvor du kan lave
ringetoner af morsekode, Nokias morser forøvrig
bare "sms", og det kan du bare gentage da sms
har lidt melodi, hvis du bruger "sms test" får du
en lidt mere spøjs ting at høre på.

Søg på Google efter

morse code as ringing tone

Max

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 16-05-11 17:27

Helt perfekt, folkens!

Nu fik jeg komponeret "SMS" som morse, og spillet den 25 gange efter
hinanden hvert 10. sekund.

Det fungerer tip top!

Tak for hjælpen!