Vedr: Oprette en Nyhedsgruppe. Hvordan?
Fra : Mads Hald

Dato : 11-05-11 05:11

Hej..

Vedr: Oprette en Nyhedsgruppe. Hvordan?
P.s Krydspostet til : misc.phone.mobile.iphone & dk.teknik.telefoni.mobil

Jeg synes "Vi" mangler en dansk Nyhedsgruppe med fif og spørgsmål til iPhone
4.
Men måske er det kun mig der savner en sådan?
Havde tænkt mig den måske kunne hedde en af fgl forslag.
alt.dk.iPhone.4 / dk.teknik.iPhone.4 / dk.edb.iPhone /
dk.teknik.mobil.iPhone4

Er behovet der kan vi jo senere lave en gruppe for iPhone 3
Problemet er bare jeg ikke aner hvordan man opretter en ny nyhedsgruppe
Kan en forklare det uden det bliver alt for teknisk, eller måske en ørn
herinde gider oprette den for "os/mig"
Det vil jo være det aller nemmest
På forånd tak

M.H

Fra : Kim J

Dato : 11-05-11 05:21

Hej Mads,

"Mads Hald" <spørg.efter@min.mail> skrev i meddelelsen
> [...]
> Problemet er bare jeg ikke aner hvordan man opretter en ny nyhedsgruppe
> Kan en forklare det uden det bliver alt for teknisk, eller måske en ørn

God idé du der har. Det du gør er at gå ind i gruppen dk.admin, her skal du
skrive et oplæg omkring gruppen, hvorefter der foretages en afstemning. Jeg
husker desværre ikke den nøjagtige procedure, da det er mange år siden jeg
var medstifter af dk.fritid.motorcykel.

Mvh
Kim J.
MC De meget Få Rå

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-05-11 06:14

Mads Hald skrev den 11-05-2011:
> Vedr: Oprette en Nyhedsgruppe. Hvordan?
> P.s Krydspostet til : misc.phone.mobile.iphone & dk.teknik.telefoni.mobil
Krydspost til misc.phone.mobile.iphone fjernet da der sikkert gælder
andre regler.

> [...]
> Havde tænkt mig den måske kunne hedde en af fgl forslag.
> alt.dk.iPhone.4 / dk.teknik.iPhone.4 / dk.edb.iPhone /

alt.dk.* grupper hører ikke under de danske regler.

> Er behovet der kan vi jo senere lave en gruppe for iPhone 3
> Problemet er bare jeg ikke aner hvordan man opretter en ny nyhedsgruppe

Sådan opretter du en nyhedsgruppe
http://usenet.dk/?side=otd_intro&m=E

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-05-11 18:46

Mads Hald skrev den 11-05-2011 06:10:
> [...]
> P.s Krydspostet til : misc.phone.mobile.iphone & dk.teknik.telefoni.mobil
>

> Jeg synes "Vi" mangler en dansk Nyhedsgruppe med fif og spørgsmål til

Er der så meget trafik i nuværende mobil-gruppe ,at iphone4 ligesom har
så stor en andel, at den er generende for de andre temaer?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Chano Andersen

Dato : 11-05-11 21:02

Den 11-05-2011 19:45, Carsten Riis skrev:
> Er der så meget trafik i nuværende mobil-gruppe ,at iphone4 ligesom har
> så stor en andel, at den er generende for de andre temaer?

Faktisk burde man måske nærmere overveje at nedlægge eventuelt
eksisterende undergrupper da trafikken i gruppen er så ufatteligt lav.

- Chano Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-05-11 22:45

Chano Andersen skrev:

> Faktisk burde man måske nærmere overveje at nedlægge eventuelt
> eksisterende undergrupper da trafikken i gruppen er så ufatteligt lav.

Der er temmelig mange grupper efterhånden som fører en
hensygnende tilværelse, men der er ikke meget perspektiv i at
gennemføre en kæmpe om- og nedlægning. Det vil næppe forandre
noget.

Undlad at poste danske indlæg til misc.phone.mobile.iphone. Der
er vist ikke mange af læserne der forstår dem.

--
Bertel

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-05-11 06:19

Chano Andersen skrev den 11-05-2011 22:01:

> Faktisk burde man måske nærmere overveje at nedlægge eventuelt
> eksisterende undergrupper da trafikken i gruppen er så ufatteligt lav.

desværre enig.

Nyhedsgrupperne er ellers perfekte fora for udveksling af information,
men www-fora'er har nok desværre vundet.

Der er ingen grund til at slette "døde" grupper, da der alligevel ikke
er nogen aktivitet i dem...skulle man besøge dem via fx google-groups,
så vil man opdage at der ingen aktivitet har været, hvorfor man nok
vælger at undlade at poste spørgsmålet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-05-11 07:34

Carsten Riis skrev:

> [...]
> er nogen aktivitet i dem...skulle man besøge dem via fx google-groups,
> så vil man opdage at der ingen aktivitet har været, hvorfor man nok

Det er da netop et argument for at fjerne dem. Hvis der kun
findes aktive grupper, får man ikke den beskrevne oplevelse, men
stiller sit spørgsmål og får svar.

--
Bertel

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-05-11 15:27

Bertel Lund Hansen skrev den 12-05-2011 08:33:

> Det er da netop et argument for at fjerne dem. Hvis der kun
> findes aktive grupper, får man ikke den beskrevne oplevelse, men
> stiller sit spørgsmål og får svar.

kan man fjerne dk-grupper på google-groups?

Og hvad med de informationer som ligger i de grupper?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-05-11 15:50

Carsten Riis skrev:

> kan man fjerne dk-grupper på google-groups?

Man kan i princippet fjerne dem på alle servere. Hvis det
besluttes at nedlægge en gruppe, udsender TDC's magiske admin en
control-message der betyder at gruppen skal fjernes.

Hvis Google er en pæn newsserver, vil den tage disse ændringer
til efterretnig og følge beskeden. Det ved jeg ikke om den er.

> Og hvad med de informationer som ligger i de grupper?

Googles historiske arkiver er uberørt af den slags ændringer.

--
Bertel

Fra : MisterFister

Dato : 12-05-11 07:16

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der så meget trafik i nuværende mobil-gruppe ,at iphone4 ligesom har så
> stor en andel, at den er generende for de andre temaer?

> [...]

Også min mening. Hvorfor en iphone4 gruppe, skal der så være en gruppe for
mobiltelefon der findes ?
Der er en del web fora som netop er målrettet den enkelte telefon eller det
enkelte styresystem.

Det gode ved en samlet gruppe er at jeg som bruger får indblik i fordele og
ulemper ved de forskellige telefoner og styresystemer.
Det giver mig et bedre grundlag for at vælge min næste telefon.
Desuden er Iphone jo en meget nem telefon at bruge (min gamle forældre på 80
år bruger iphone af samme grund) så jeg tror ikke det er lige på den telefon
der kan være så mange spørgsmål.
Man kan jo ikke programmere sine egen programmer eller i det hele taget gøre
ret meget på en iphone og jeg synes ikke det er spørgsmål til den der
florerer mest i gruppen.

Så netop ved at dække mobiltelefoner generelt , mener jeg har en stor værdi.

Så overvej lidt formålet og trafikken på sådan en gruppe. Og lav den under
alle omstændigheder for alle Iphones , ellers skal du jo lave en ny når
iphone 5 kommer og iphone 6 og og og og og .

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 11-05-11 23:00

Bertel Lund Hansen skrev:

> der er ikke meget perspektiv i at gennemføre en kæmpe om- og nedlægning.
> Det vil næppe forandre noget.

På Big 8 er man ved at gennemføre “The Great Downsizing” [¹] med nedlægning
af henved 200 grupper, så nogle steder mener man åbenbart at sådan et tiltag
kan føre til noget positivt.

Mvh Klaus

[¹] http://www.big-8.org/wiki/Mass_removal_of_groups
--
Klaus Alexander Seistrup | Abolish European Summertime
gopher://port70.dk/ | Please sign the petition ⌘ http://j.mp/noeudst

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-05-11 00:18

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> På Big 8 er man ved at gennemføre “The Great Downsizing” [¹] med nedlægning
> af henved 200 grupper, så nogle steder mener man åbenbart at sådan et tiltag
> kan føre til noget positivt.

Tankevækkende.

--
Bertel

Fra : Lars Raaby

Dato : 12-05-11 19:00

Den 11-05-2011 06:10, Mads Hald skrev:
> [...]
>

> Jeg synes "Vi" mangler en dansk Nyhedsgruppe med fif og spørgsmål til iPhone

Har du prøvet at kikke på http://iphoneguide.dk/
Måsker er det lige det du søger. Ulempen ved siden er at du skal
tilmelde dig som bruger for at skrive. I en nyhedsgrupper er der
alle der kan skrive.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby