mms fra udlandet?
Fra : ___P.Sir

Dato : 05-05-11 21:48

Er ofte i Spanien, og jeg kan ikke sende mms fra min HTC legend. Den står
bare og forsøger at sende hele tiden...Min kone har en gammel Samsung,
før-android tiden, som sender mms uden problemer...?
Og nu er en veninde dernede, som også har en android - Sony Ericson
et-eller-andet - og hun oplever det samme som mig, altså at den ikke kan
afsende. Konen, som er med, har ingen problemer med at sende igen...
Hvad kan problemet være med at sende mms`er fra de nyere telefoner, fra
Spanien til Danmark?
Preben

--
www.granvista.dk
Luksusferie i Spanien

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-05-11 06:48

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> afsende. Konen, som er med, har ingen problemer med at sende igen...
> Hvad kan problemet være med at sende mms`er fra de nyere telefoner, fra

Afsendelse af MMS beskeder anvender data trafik, så hvis data roaming er
slået fra, er dette højst tænkeligt problemet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jakob Griffel

Dato : 06-05-11 09:14

> Afsendelse af MMS beskeder anvender data trafik, så hvis data roaming er
> slået fra, er dette højst tænkeligt problemet.

Kan man ikke ændre afsendelsen af MMSer til GSM? Det mener jeg da man kunne
med de ældre telefoner?
Jeg har lige oplevet det samme med min HTC Legend da jeg var i Sverige - dog
med modtagelse af MMS.

--
Hilsen Jakob

Fra : Claus E Beyer

Dato : 06-05-11 10:56

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man ikke ændre afsendelsen af MMSer til GSM? Det mener jeg da man
> kunne med de ældre telefoner?

Det kan man såvidt jeg véd kun for sms.

Claus

Fra : ___P.Sir

Dato : 08-05-11 09:58

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Afsendelse af MMS beskeder anvender data trafik, så hvis data roaming er
> slået fra, er dette højst tænkeligt problemet.

Jamen, Hvorfor kan min kone så sende på hendes gamle Samsung, som ikke har
internet?
Preben

Fra : borje@hotmail.com

Dato : 08-05-11 10:39

On Sun, 8 May 2011 10:57:31 +0200, "___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk>

>Jamen, Hvorfor kan min kone så sende på hendes gamle Samsung, som ikke har
>internet?

Hvis din kone ikke har internet på deres mobilos, så det er helt
umuligt at sende og modtage MMS-beskeder.

Börje, fra Sverige. Undskyld sprogfejle.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-05-11 11:17

___P.Sir skrev:

> Jamen, Hvorfor kan min kone så sende på hendes gamle Samsung, som ikke har
> internet?

Jeg ved ikke om det har nogen relevans, men engang på Bornholm
kunne jeg ikke sende sms'er. Jeg havde nemlig valgt at de skulle
sendes over GPRS (internet data). Da jeg valgte GSM i stedet,
forsvandt problemet.

--
Bertel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-05-11 06:55

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> crashed Echelon
writing news:4dc66d7a$0$315$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> kunne jeg ikke sende sms'er. Jeg havde nemlig valgt at de skulle
> sendes over GPRS (internet data). Da jeg valgte GSM i stedet,

Det er SMS og ikke MMS.

--
Bjarke Andersen

Fra : J.K.Arning

Dato : 10-05-11 18:01

On 2011-05-08 10:57:31 +0200, ___P.Sir said:

> Jamen, Hvorfor kan min kone så sende på hendes gamle Samsung, som ikke
> har internet?
> Preben

Den har helt sikkert internet .. når den er lidt oppe i årene vil det
formentligt hedde WAP istedet.

At i andre ikke kan sende kan være fordi jeres abbonementer er spærret
for data i udlandet, hvilket i som sådan skal være glade for da det er
nogle dyre beskeder din kone sender.