Gud er død...
Fra : Lyrik

Dato : 27-06-11 03:36

Det var det Nietzche udtrykte. Eftersom Jesus blev henrettet på korset, så kunne man konstatere at han var død.
De kristne derimod lægger vægten på at han er opstanden og hilser hinanden påskedag med ordene "Xristos anæsthi!" Kristus er opstanden.

Nietzche er en "Darth Vader" og Jesus er "Obi Wan Kenobi" Der bliver stærkere jo mere de slår ham ihjæl.
Så det er indkorporeret i vores fælles bevidsthed at noget man dræber kan komme stærkere igen.

Hvad mener du?

MvH
Jens

Fra : Ole Madsen

Dato : 27-06-11 10:47

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

----

jeg er lidt ligeglad med den ateistiske tilgang til emnet, da jeg ved ikke
hvad jeg skulle stille op med mig selv om ikke Gud hver dag bærer mig og
hjælper igennem livet, det er min erfaring, så Gud lever

jeg tror mere på at Nietzche er død

KH

Ole

Fra : tkruse

Dato : 29-06-11 18:02

On 27 Jun., 11:35, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Så det er indkorporeret i vores fælles bevidsthed at noget man dræber kan komme stærkere igen.

hvad for en port af de 12 høre Obi Wan Kenobi til
jeg synes ikke der er så mange kristne som grubler over de 12
krystaller
jeg selv er fuldstændigt blank i det
men i New ace hørte jeg en meget overraskende prædiken , fra en som
havde hareskor og næsten ikke var til at holde ud at høre på
men ånden overtog magten og det var det mest spændene jeg havde hørt
og i new ace er de kristne fuldstændig som andre kristne
men jeg har kun været der en gang for mange råd siden
og jeg husker den prædiken endnu,,den handlede om devaer
han kunne se devaer i alle ting
ja det lød virkeligt som om at Obi Wan Kenobi er lidt bagud
må kraften som kan se devaer være med dig