Trolden Besejret
Fra : E.Dalgas

Dato : 23-06-11 22:13

Kristne har besejret trolden i Vejen

Ifølge et udkast fra tegnestuen bag byggeriet skulle konturerne af byens
berømte skulptur "Trold, der vejrer kristenblod" udsmykke den hvide
bygningsfacade.
Men på grund af klagen fra Vejens kristne grupperinger har kommunens teknik-
og økonomiudvalg besluttet at droppe troldeomridset.
"Trolden er taget af bordet, og der er ingen mulighed for, at den kommer
tilbage," fortæller plankoordinator Jan Laursen fra Vejen Kommune

Hele artiklen her :
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39294636%3Akristne-har-besejret-trolden-i-vejen.html?rss#articleComments

--

Vh

E.D

That's My King
http://www.youtube.com/watch?v=yzqTFNfeDnE&feature=related

Fra : Patruljen

Dato : 24-06-11 05:03

On 23 Jun., 23:12, "E.Dalgas" <e....@live.dk> wrote:
> Kristne har besejret trolden i Vejen
>
> If lge et udkast fra tegnestuen bag byggeriet skulle konturerne af byens
> ber mte skulptur "Trold, der vejrer kristenblod" udsmykke den hvide
> bygningsfacade.
> Men p grund af klagen fra Vejens kristne grupperinger har kommunens teknik-
> og konomiudvalg besluttet at droppe troldeomridset.
> "Trolden er taget af bordet, og der er ingen mulighed for, at den kommer
> tilbage," fort ller plankoordinator Jan Laursen fra Vejen Kommune
>
> Hele artiklen her :http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39294636%3Akristne-har-besejre...

Er det så også lykkedes dem at få fjernet de dæmoniske nisser i
Nordjylland?

Fra : Ole Madsen

Dato : 24-06-11 13:33

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> :http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39294636%3Akristne-har-besejre...

Er det så også lykkedes dem at få fjernet de dæmoniske nisser i

----

jeg forstår godt din humor, men det er jo lidt hykleri, for du har jo heller
ikke den samme tone med de idiotiske ting folk i dine egne rækker finder på,
eller hvad?

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 24-06-11 16:58

Den 24.06.2011 14:32, skreiv Ole Madsen:

> [...]
>

> jeg forstår godt din humor, men det er jo lidt hykleri, for du har jo
> heller ikke den samme tone med de idiotiske ting folk i dine egne rækker

Nevn eksempel.

Fra : E.Dalgas

Dato : 24-06-11 13:52

On Fri, 24 Jun 2011 04:02:50 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Er det så også lykkedes dem at få fjernet de dæmoniske nisser i
> Nordjylland?

Jeg tror at nisserne stadig er løs, der har faktisk været en sag i
nordjylland, hvor kristne advare imod nisserne. En lidt gammel sag, men
værsgo :

Præst i korstog mod nisser

DÆMONER: Julenisser har Fanden skabt, mener Løkken Frikirkes præst

Han går ikke ud og bekæmper nisser i det offentlige rum, men hans kirke er
nissefrit område, og hvis børn kommer i kirken med nissehue på, bliver de
bedt om at tage den af.

Nisser og svinekød

At han går imod strømmen med sit budskab, er han ligeglad med. Han har
ingen planer om at gøre mere ud af korstoget imod julenisserne, så
Løkken-borgerne behøver ikke frygte for deres kravle-, have- og andre
nisser.

- Jeg anerkender både den personlige ejendomsret og den frie vilje,
forsikrer Jon Knudsen.

Men privat vil han ikke have noget med nisser at gøre, og hans to små børn
må heller ikke udsættes for nisser. Det har han slået fast i datterens
børnehave og sønnens dagpleje.

- Det respekterer pædagogerne, og det er jo heller ikke anderledes end når
muslimerne ikke må få svinekød. Når børnehaven skal have nissefest, tager
vi vores datter hjem. Og da børnene hver skulle tegne en nisse at hænge i
døren, fik hun lov i stedet at tegne en engel.

Hele historien her :
http://www.nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28%2C3008263%2C2875%2C4

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 25-06-11 06:42

"E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> skrev i meddelelsen news:18rwqppru3yk1$.1y17hfaokx4dt.dlg@40tude.net...

> [...]
> vi vores datter hjem. Og da børnene hver skulle tegne en nisse at hænge i
> døren, fik hun lov i stedet at tegne en engel.

Jeg tror det er en udløber af den vestlige verdens relativt store tryghed og velfærd: Folk har simpelthen ikke noget de _skal_ gå op
i med liv og sjæl for at overleve - så de går op i de mest løjerlige ting. Nogle bygger modeljernbaner og sørger for at alle
detaljer er på plads. Nogle går i gang med at udrense nisser fra deres liv i den tro at der er en højere magt der bifalder dette.

Det er lidt ligesom med vores immunforsvar. Allergi er på fremmarch, fordi vores miljø er alt for rent. Immunforsvaret har ikke
noget at lave, og så kaster det sig over ubetydelige ting, som f.eks. græs- eller birkepollen som i virkeligheden er uskadelige.
Vore hjerner er beregnet på at håndtere kriser og farer. I vores del af verden lever vi sikrere og tryggere end nogensinde i
verdenshistorien, så hjernen må gå mere og mere ned i bagatellerne for at finde en krise at håndtere. Og religion med alle dens
absurde regler og diktater er perfekt til at honorere dette krav til hvad der må og ikke må være og ske. Og så kan sådan en
præstefar gå i selvsving over nisser, mens vi andre står ved siden af og ryster på hovedet.

Det kedelige er, at modeljernbanebyggeren i det mindste laver noget konstruktivt. Præstefar er destruktiv - og trækker det endda ned
over hovedet på sine børn.
Ærligt talt, så synes jeg at børn og unge idag har problemer nok, uden at de også skal til at beskæftige sig med de indbildte af
slagsen.

Fra : Patruljen

Dato : 24-06-11 09:18

On 24 Jun., 14:32, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:

> [...]
> ikke den samme tone med de idiotiske ting folk i dine egne rækker finder på,

Jo. Jeg er altid med på et godt grin. Men jeg er ikke helt klar over,
hvad du mener med "folk i mine egne rækker" ?

Fra : kjaer

Dato : 24-06-11 21:03

Patruljen wrote:

> Jo. Jeg er altid med på et godt grin. Men jeg er ikke helt klar over,
> hvad du mener med "folk i mine egne rækker" ?

Du skal ud i kartoffelmarkerne, der kan man selv bestemme hvilken række man
vil være i.

Fra : Patruljen

Dato : 25-06-11 06:36

On 24 Jun., 22:03, "kjaer" <sikken...@gmail.com> wrote:

> Du skal ud i kartoffelmarkerne, der kan man selv bestemme hvilken r kke man
> vil v re i.

Det kan man for så vidt også andre steder -

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-06-11 10:30

Den 23-06-2011 23:12, E.Dalgas skrev:
> [...]
> at den kommer
> tilbage," fortæller plankoordinator Jan Laursen fra Vejen

Ytringsfrihed for dem, der ikke krænker mig.

Kunstnerisk frihed for dem hvis kunst ikke støder mig.

Krænkelsesfundamentalisterne har vundet
endnu et slag om censur og selvcensur.

Recommended reading: "Tavshedens Tyranni",
Flemming Rose, 2010.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk