Markus 16.9-20
Fra : Ole Madsen

Dato : 19-06-11 13:41

i de ældste skrifter findes denne passage ikke, men nogle mener at der må
have været noget, måske noget andet pga den måde det slutter på

nogle mener at det der står i dag er tillagt pga muntlig overlevering af en
slags, men ser vi på sqammenjhængen af markus, så passer det jo meget godt
ind i det

har i læst noget der kan kaste yderligere lys over dette emne?

KH

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 19-06-11 15:51

Den 19.06.2011 14:41, skreiv Ole Madsen:
> [...]
> godt ind i det
>
> har i læst noget der kan kaste yderligere lys over dette emne?

Forsiktig nå Ole. Du kan bli vist til skrifter som du så absolutt ikke
en gang vil forsøke å lese.

HM

Fra : Ole Madsen

Dato : 19-06-11 16:01

"Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i meddelelsen
> Den 19.06.2011 14:41, skreiv Ole Madsen:

> Forsiktig nå Ole. Du kan bli vist til skrifter som du så absolutt ikke en
> gang vil forsøke å lese.

er de på engelsk eller dansk, så har jeg en oplæser på min computer som kan
klare det, så kom bare med det

KH

Ole

Fra : tkruse

Dato : 19-06-11 09:50

On 19 Jun., 17:01, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:

> er de på engelsk eller dansk, så har jeg en oplæser på min computer som kan
> klare det, så kom bare med det
>
> KH
>
> Ole

jesus ord skal slet ikke forstås på den måde
men forstå hvorfor du skal dyrke din Gud med hele legmet til kærlighed
og det er jo IKKE Guds ord på den måde at du bare skal læse det
og vis du dyrker din Gud med hele hjertet og forstår hvorfor
så kan du næsten skrive en ny bibel uden at læse den gamle

Fra : Lyrik

Dato : 19-06-11 10:53

On 19 Jun., 14:41, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> ind i det
>
> har i læst noget der kan kaste yderligere lys over dette emne?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ja vi har. Min opfattelse er at Markus slutter i vers 8 kap. 16. Da
der ligesom manglede en slutning, så forsøgte flere personer at
konstruere én sådan.
De har gjort det med en kort genfortælling eller opsumering af flere
begivenheder, samt noget digt.

Det værste er at nogle læser skriften som om det er Gud der har
skrevet det. Så går det galt især i vers 18. Jeg kan huske
slangehistorien fra Paulus på Malta, hvor der kravlede en slange ud af
grenene fra et bål og bed ham i armen. der skete ham ikke noget.
Læser man det som "Guds Ord" så kunne man få den forkerte opfattelse
at for at være kristen må man tage på slanger. Det har nogle
hillbillies i USA fået ud af det hvorefter flere menighedsmedlemmer er
blevet bidt og adskillige afgået ved døden.
Jeg har set én af dem dø for åbent TV!

Skriften er skrevet af mennesker. De har lavet fejl. Men Gud har valgt
det sådan. Det er godt nok til at komme til tro. Men man skal ikke
dykke ned efter nøjagtighed i detaljen. Den er nøjagtig i de store
penselsstrøg.

MvH
Jens

Fra : tkruse

Dato : 19-06-11 19:04

On 19 Jun., 18:52, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> [...]
> det sådan. Det er godt nok til at komme til tro. Men man skal ikke
> dykke ned efter nøjagtighed i detaljen. Den er nøjagtig i de store

det har noget med bøn at gøre,,baner du vejen til fred i dit legeme
med bøn
så skulle du blive så stærk imod den pludselige gift ,,fordi du har
styret dit sind med bøn til det modsatte af smerte 0g ubehag
en klippefast fred i legemet som ikke lader sig røre af et slangebid,,

Fra : Lyrik

Dato : 20-06-11 04:08

On 20 Jun., 03:03, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:

> [...]
> styret dit sind med bøn til det modsatte af smerte 0g ubehag
> en klippefast fred i legemet som ikke lader sig røre af et slangebid,,

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Du bliver lige så stærk som indianeren med den hvide skjorte
som:"Kugler ikke kunne trænge igennem!"

MvH
Jens

Fra : E.Dalgas

Dato : 20-06-11 16:33

On Sun, 19 Jun 2011 14:41:24 +0200, Ole Madsen wrote:

> [...]
> ind i det
>
> har i læst noget der kan kaste yderligere lys over dette emne?

Det er et spørgsmål om tro, findes der en Bibel oversættelse vi kan stole
på som Guds Ord ? - uforfalsket og fuldstændig. Jeg mener ja !

Er dette Guds Ord under angreb ? Jeg mener ja !

Herrens ord er rene, sølv, der er lutret i diglen i jorden, renset syv
gange. Sal.12,7

De detaljer som i skrifterne giver andledning til tvivl, må ikke føre til
forkastelse, men til granskning så summen af Guds Ord åbenbares.

--

Vh

E.D

Fra : Ole Madsen

Dato : 20-06-11 17:18

"E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> skrev i meddelelsen

> Det er et spørgsmål om tro, findes der en Bibel oversættelse vi kan stole
> på som Guds Ord ? - uforfalsket og fuldstændig. Jeg mener ja !

der er vel en stadig kamp om bibelsyn som du her nævner, personligt er jeg
ikke helt klar over hvor jeg helt står i dette spørgsmål, da jeg ikke har
brugt tid til at tænke over det

> [...]

> De detaljer som i skrifterne giver andledning til tvivl, må ikke føre til
> forkastelse, men til granskning så summen af Guds Ord åbenbares.

Ivan Panin siger, mener jeg, at den matematiske struktur i grundteksten også
forefindes i versene 9-20

KH

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 20-06-11 18:01

Den 20.06.2011 17:32, skreiv E.Dalgas:

> Det er et spørgsmål om tro, findes der en Bibel oversættelse vi kan stole
> på som Guds Ord ? - uforfalsket og fuldstændig. Jeg mener ja !

Venligst, fortell oss hvilken, hvilke.

HM

Fra : E.Dalgas

Dato : 20-06-11 18:31

On Mon, 20 Jun 2011 19:01:03 +0200, Harald Mossige wrote:

> Den 20.06.2011 17:32, skreiv E.Dalgas:

> Venligst, fortell oss hvilken, hvilke.
>
> HM

KJV 1611
http://www.kingjamesbibleonline.org/

--

Vh

E.D

Fra : Ole Madsen

Dato : 21-06-11 16:37

> [...]
>
> Er dette Guds Ord under angreb ? Jeg mener ja !
>
> Herrens ord er rene, sølv, der er lutret i diglen i jorden, renset syv

men ser vi på septuaginta, så er der faktisk vers som slet ikke er med i den
masoretiske tekst, og den er da ældre end den anden.

men jeg er enig i at TR tilvejebringer elementer som er vigtige for troen

KH

Ole

Fra : tkruse

Dato : 20-06-11 16:12

On 20 Jun., 12:08, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Du bliver lige så stærk som indianeren med den hvide skjorte
> som:"Kugler ikke kunne trænge igennem!"
>
> MvH
> Jens

det lyder godt,,men gid at du viste hvordan,,og ville forsøge at
forklare det her
så vil du lufte en videnskab som overgår alle de modstandere som
regere her
dem som tror at støvet formede visheden
men vi tror at visheden formede støvet
og måske er det på en måde en helhed
og steg til himmels med hele legmet for at bevise det

Fra : Lyrik

Dato : 20-06-11 19:56

On 21 Jun., 00:11, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:

> [...]
> men vi tror at visheden formede støvet
> og måske er det på en måde en helhed
> og steg til himmels med hele legmet for at bevise det

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Vi terper for megen teologi, for at få korrekte
attituder at gebærde os i!
Vi burde i stedet spise en pic-nik med gode venner
og bagefter sidde og stange tænder.
De længes efter samvær ligesom du
Når du inviterer, så kommer de sgu'
Tag snapsen med, skænk livets vand
Så vil du blive en hellig mand.
Når alle smiler, ler og er glade
for fælleskabets pris
Så er du med dem i paradis.

At være og at være tilstede
Bereder din næste den største glæde.

Jens

Fra : tkruse

Dato : 21-06-11 17:51

On 21 Jun., 03:56, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Vi terper for megen teologi, for at få korrekte
>  attituder at gebærde os i!
> Vi burde i stedet spise en pic-nik med gode venner

nu mangler du kilden
om igen
tal som de smukke blomstre
tal som en god syltetøjsmad smager
og du kan fodre en hel forsamling
men det handler om at komme til lyset med visdom
så vid hvorfor at syltetøjsmaden virker
tag det med ind i himlen og hav et værn imod helved med visdom
pas på snapsen
den gør dig dum