Andagt: der venter en hvile
Fra : Ole Madsen

Dato : 01-05-11 07:34

C. H. Spurgeon's
Morgen og aften

Januar

01/18/AM

'Der venter derfor en hvile for Guds folk.'-Hebræerne 4:9

Hvor anderledes ville de troendes tilstand være i himmelen fra hvad der er
her! Her han er født til besværlighed og til at blive træt, men i de
udødeliges land, er udtømthed ikke kendt. I at være ivrig for at tjene
Herren, finder han ikke hans styrke ens med hans iver: hans konstante gråd
er, "hjælp mig til at tjene dig, o min Gud." Hvis han er meget aktiv, så vil
han have meget arbejde; ikke så meget til hans vilje, men mere end nok for
hans kraft, så han vil med gråd vil råbe, "jeg er ikke træt af arbejdet, men
jeg er træt i det. "Åh! kristen, den hede dag af træthed varer ikke for
evigt; solen nærmer sig horisonten; den skal stå op igen med en lysere dag
end du nogensinde har set på et land hvor de tjener Gud dag og nat, og
alligevel hvile fra deres arbejde. Her er hvilen delvis, der, er den
fuldkommen.

Her, er den kristne altid nervøs; han føler at han ikke endnu har nået det.
Der, er alle i hvile; de har nået bjergets top; de har besteget Guds barm.
De kan ikke komme højere. Ah, arbejdstrætte arbejder, tænk kun når du skal
hvile for evigt! Kan du ikke gribe det? Det er en evig hvile; en hvile der
"venter".

Her, bærer mine bedste glæder "døden" på min pande; mit hårs blomster
visner; min delikatesse kop er tørlagt bundfald; mine sødeste fugle falder
for dødens pile; mine mest glædelige dage er skygget ind i natte; og flodens
tidevand af min vellyst fortager sig til ebbe af sorg; men der, er alting
udødelig; harpen forbliver uden rust, og kronen visner ikke, øjet usløret,
stemmen uden vaklen, hjertet uden at vakle, og den udødelige skabning er
helt opslugt i uendelig fryd. Glædelig dag, glædelig! når dødelighed skal
blive opslugt af livet, og den evige hviledag skal begynde.

Fra : Lyrik

Dato : 01-05-11 02:26

On 1 Maj, 08:33, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> helt opslugt i uendelig fryd. Glædelig dag, glædelig! når dødelighed skal
> blive opslugt af livet, og den evige hviledag skal begynde.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Kære Ole
At læse dette var som at spise en leverpostejmad med honning!

Min kone var indremissioner som barn. jeg læste det højt for hende og
hun sagde:"Tænk at de skal være så TRAURIGE!? Så er der jo ingenting
her på jorden som er godt nok til dem. De kan ikke holde ud at være
her på jorden-og selvmord er strængt forbudt!

Hvis vi vender tilbage til skriftstedet som smører denne
leverpostejmad, så lyder det:
* 'Der venter derfor en hvile for Guds folk.'-Hebræerne 4:9*

Der venter en hvile fra døde retfærdighedsskabende gerninger! En hvile
fra gerningsretfærdigheden!
Nu gives retfærdighed enhver som tror at Jesus er Guds Søn og at Gud
oprejste ham fra de døde!

Jøden får en hvile fra den lov som forlangte overholdelse af et utal
af bestemmelser og kan gå ind i en retfærdighed modtaget som et
ridderkors af Gud. Modtaget for den skønne udmærlkelse det er at tro
på Jesus!

Livet af pragtfuldt, rigt og smukt! selv det mindste stykke brød er en
tak værd! Gå ud og glæd dig over sommersolen og efterlad den syge
"leverpostejmad med honning" klæbende fast i sindet på idioter!

jens

Fra : Ole Madsen

Dato : 01-05-11 13:54

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen

[...]

----

jeg tror vist du har fået en leverpostej galt i halsen, sådan læser jeg det
slet ikke

KH

Ole

Fra : tkruse

Dato : 02-05-11 19:05

> [...]
> blive opslugt af livet, og den evige hviledag skal begynde.

hans iver: hans konstante gråd
er, "hjælp mig til at tjene dig, o min Gud.
dette kan ikke være Gud,,det er en som ikke kender Gud
Gud er en herlig kilde i dig selv,,du behøver ikke at råbe
det fuldkomne beder slet ikke
når det fuldkomne kommer forstummer alt bøn
Men du er den sande tjener af Gud vis du henter af den herlige kilde
fra din egen midte og deler ud til dem som mangler
men vis det ikke er herlighed du føler
så tilbed den herlighed du ikke har,,som om at du havde
og du er din Guds tjener
for dit sind kan huske vad herlighed er,,og det kommer
eller hvorfor tror du at de 24 ældste i himlen messer i døgnets 24
timer uden ophør
og i den rene herlighed er der ingen anstrengelse
og kødet slides ikke
hvorfor tror du han steg til himmels med hele legemet i behold
men han nåede lige at sige til dig
at du skal dyrke og elske din Gud med hele legeme og sjæl med styrke
og han viser dig styrke og steg til himmels med hele legemet i behold