PHP
Fra : Palle Simonsen

Dato : 09-06-11 19:16

Hvor kan man download et PHP program til webdesign?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-06-11 19:37

On 09-06-2011 20:15, Palle Simonsen wrote:
> Hvor kan man download et PHP program til webdesign?

http://en.wikibooks.org/wiki/PHP_Programming

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://ranunkelvej.com/b&o/ - Reparation af B&O Red Line højttalere

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-06-11 20:01

Palle Simonsen skrev:

> Hvor kan man download et PHP program til webdesign?

Det kan du ikke. PHP er et programmeringssprog (eller et
scriptsprog). Processen med at bruge det til en HTML-side er
indirekte idet man får PHP-scriptet til at generere det output
der udgør HTML-filen. Den slags kan ikke gøres automatisk.

Man kan hente forskellige færdige PHP-systemer og bruge dem, men
så opstår problemerne hvis man vil rette dem til. Det kræver
kendskab til PHP.

Du skal altså enten se i øjnene at det ikke er noget du kan
bruge, eller også skal du være indstillet på at det koster blod,
sved og tårer at lære. Til gengæld får du et fleksibelt redskab
til rådighed når du har lært det fordi et script kan levere
forskelligt output i forhold til forskellige betingelser.

Har du prøvet at skrive programmer før?

--
Bertel

Fra : scootergrisen

Dato : 17-06-11 04:54

PHP er sit eget program.

Men du kan godt få programmer som bruger PHP til at lave en hjemmeside
hvis det er det du mener.

Er det ikke noget med at Wordpress : http://wordpress.dk/ bruger PHP ?
Wordpress er vist meget populært til at lave hjemmesider med. Men jeg
har aldrig brugt det selv.

Hvis du vil lave et forum så kan du bruge PHPBB : http://www.phpbb.com/
Så kan du logge ind på dit forum og opsætte det i browseren.

Der er også noget der hedder Joomla : http://demo.joomla.org/
Det er vist ligesom Wordpress hvor du kan redigere din hjemmeside
direkte i browseren.
Jeg har prøvet det men jeg syns det var så besværligt men måske det er
det du søger.

Ellers prøv og forklar noget mere om hvad det er du ønsker for en
hjemmeside og hvilken muligheder du vil have og sådan.

Ellers kan det være hvis du købe et webhotel at der er sådan nogen
"programmer" så du kan lave din hjemmeside uden at skulle skrive koden
selv.
For eksempel hos http://www.one.com/da/ har de noget de kalder Foto
galleri, hjemmesideprogram, Blog og sådan så det er let at lave en
hjemmeside.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-06-11 12:34

On 17-06-2011 12:54, scootergrisen wrote:

> Men du kan godt få programmer som bruger PHP til at lave en hjemmeside
> hvis det er det du mener.

Ja ikke?

Hvorfor svarer du på noget der er 8 dage gammelt, når spørgeren har fået
2 svar, og ikke har gidet svare tilbage?

Lad dog vær med at ofre tid på sådan en.

Karl Erik.