php include dagsdato txtfil
Fra : Ole Madsen

Dato : 07-06-11 18:23

Hej

kan man lave et skript der henter en tekst der er sat sammen med dagens
dato? filen skal være tekst eller anden da jeg ikke ved noget om database
eller andet, hvordan laver man det?

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 07-06-11 18:26

"Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> kan man lave et skript der henter en tekst der er sat sammen med dagens
> dato? filen skal være tekst eller anden da jeg ikke ved noget om database
> eller andet, hvordan laver man det?

eller

en php include der henter en php fil ned markup fra en folder udfra
dagsdato, på den måde har jeg bedre mulighed for at tilføje

håber i kan hjælpe mig

Ole

Fra : Martin

Dato : 08-06-11 13:02

On 07-06-2011 19:25, Ole Madsen wrote:

> "Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i meddelelsen

> eller
>
> en php include der henter en php fil ned markup fra en folder udfra
> dagsdato, på den måde har jeg bedre mulighed for at tilføje

<?php
$today = date('dmY');
// Giver 08062011 (d-m-Y giver 08-06-2011) (d/m-Y giver 08/06-2011)
// Kig på php.net/date for andre muligheder end

include 'designs/' . $today . '/fil.php';

Eller lad os bare finde den nyeste mappe udfra dato formatet dmY i
mappen designs.

<?php
$dir = 'designs';

$latest = array();
$directories = new DirectoryIterator($dir);
while($directories->isDir() && !$directories->isDot()) {
$day = substr($directories, 0, 2);
$month = substr($directories, 2, 2);
$year = substr($directories, 4, 4);
if (isset($latest[0])) {
if ($year > $latest[2]) {
$latest = array($day,$month,$year);
$directories->next();
continue;
}
if ($month > $latest[1]) {
$latest = array($day,$month,$year);
$directories->next();
continue;
}
if ($day > $latest[0]) {
$latest = array($day,$month,$year);
$directories->next();
continue;
}
}

$latest = array($day,$month,$year);
$directories->next();
}

include $dir . '/' . implode('', $latest) . '/fil.php';

Sådan noget ala dette kunne gøre det, har overhovedet ikke testet det og
ej heller testet for skrivefejl :)

Fra : Ole Madsen

Dato : 08-06-11 13:28

"Martin" <martinprikaarhof@gmailprikcom> skrev i meddelelsen

> [...]
> // Kig på php.net/date for andre muligheder end
>
> include 'designs/' . $today . '/fil.php';

jeg kunne ikke få det til at virke, men som jeg kan forstå på det, så er der
ikke nogen indikation af fil formatet, det skal vel også med for at skriptet
kan hente dagens fil?

Ole

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-06-11 13:52

Ole Madsen skrev:

> jeg kunne ikke få det til at virke, men som jeg kan forstå på det, så er der
> ikke nogen indikation af fil formatet, det skal vel også med for at skriptet
> kan hente dagens fil?

Martins løsning forudsætter at der er en mappe med dagens dato
hvori ligger en fil der hedder "fil.php". Derudover kommer det an
på i hvilken mappe scriptet selv ligger.

--
Bertel

Fra : Ole Madsen

Dato : 08-06-11 13:56

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Martins løsning forudsætter at der er en mappe med dagens dato
> hvori ligger en fil der hedder "fil.php". Derudover kommer det an
> på i hvilken mappe scriptet selv ligger.

ok, så ha rjeg ikke forklaret mig godt nok

her er filerne
http://biblos.dk/dagens_ord/

mdr og dag . php skriptet skal hente disse filer ind i forsiden

Ole

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-06-11 14:06

Ole Madsen skrev:

> ok, så ha rjeg ikke forklaret mig godt nok

> her er filerne
> http://biblos.dk/dagens_ord/

Jeg regner så med at scritet skal ligge i webroden:

   $folder='dagens_ord/';
   $today=date('md',time());
   $filename=$today.'.php';
   include $folder.$filename;

Det kan godt skrives kortere.

   include 'dagens_ord/'.date('md',time()).'.php';

m er koden for måneden og d er for dagen - begge med to cifre.

--
Bertel

Fra : Ole Madsen

Dato : 08-06-11 14:21

> [...]
>
> include 'dagens_ord/'.date('md',time()).'.php';
>
> m er koden for måneden og d er for dagen - begge med to cifre.

tak til dig Bertel for koden, og i andre

KH

Ole

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-06-11 18:36

Ole Madsen skrev:

> kan man lave et skript der henter en tekst der er sat sammen med dagens
> dato? filen skal være tekst eller anden da jeg ikke ved noget om database
> eller andet, hvordan laver man det?

   $today=date('Y.m.d',time());
   $filename='Min_nye_fil'.$today.'.txt';
   echo "<p>$filename</p>";