Skal man bruge POST til upload af filer
Fra : Kurt G

Dato : 20-05-11 14:01

Hej.
Jeg forsøger stadig at uploade filer til en server.
I de eksempler, som jeg er stødt på, er der alle steder brugt POST.
Er det en betingelse for, at man kan uploade?

Mvh Kurt

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-05-11 14:12

On Fri, 20 May 2011 15:01:09 +0200
"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> wrote:

> Hej.
> Jeg forsøger stadig at uploade filer til en server.
> I de eksempler, som jeg er stødt på, er der alle steder brugt POST.
> Er det en betingelse for, at man kan uploade?

Man kan også anvende PUT, men mange webservere har denne mulighed slået
fra RFC:
"The fundamental difference between the POST and PUT requests is
reflected in the different meaning of the Request-URI. The URI in a
POST request identifies the resource that will handle the enclosed
entity. That resource might be a data-accepting process, a gateway to
some other protocol, or a separate entity that accepts annotations. In
contrast, the URI in a PUT request identifies the entity enclosed with
the request -- the user agent knows what URI is intended and the server
MUST NOT attempt to apply the request to some other resource. If the
server desires that the request be applied to a different URI,"

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kurt G

Dato : 20-05-11 14:46

"Michael Rasmussen" <mir@miras.org> skrev i en meddelelse
> [...]

MUST NOT attempt to apply the request to some other resource. If the
server desires that the request be applied to a different URI,"

--------------------------------

Den mulighed kendte jeg slet ikke.
Jeg tænkte blot på, om man ikke kunne bruge GET i stedet, men det kan man
nok ikke!

Mvh Kurt

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-05-11 15:09

On Fri, 20 May 2011 15:46:15 +0200
"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> wrote:

>Den mulighed kendte jeg slet ikke.
>Jeg tænkte blot på, om man ikke kunne bruge GET i stedet, men det kan
>man nok ikke!

GET henter fra en server, så den kan du ikke anvende

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 20-05-11 15:44

Michael Rasmussen formulerede fredag:

> GET henter fra en server, så den kan du ikke anvende

Jeg tror der er tale om en form.
post lægger værdier i request body, mens get lægger dem som parametre
til requesten - svarende til at resultatet findes i PHP's $_POST[] og
$_GET[]

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 20-05-11 15:21

On 20-05-2011 15:01, Kurt G wrote:
> [...]
> I de eksempler, som jeg er stødt på, er der alle steder brugt POST.
> Er det en betingelse for, at man kan uploade?

Så vidt jeg husker er det ikke første gang du spørger om forskellige
funktioner i PHP og SQL.

Må jeg foreslå at du læser om hvordan begge fungerer. Se f.eks. her:
http://www.codedcode.com/php/php-mysql-introduction.asp

Du kan finde svar på mangt og meget, men du skal forstå engelsk, ellers
er du lost

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://ranunkelvej.com/b&o/ - Reparation af B&O Red Line højttalere

Fra : Kurt G

Dato : 20-05-11 15:40

"Karl Erik Christensen" <karlerik@none.invalid.com> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg husker er det ikke første gang du spørger om forskellige
> funktioner i PHP og SQL.
---------
Det er rigtigt, Karl Erik, og jeg er taknemmelig for, at der er nogen, der
vil svare.
Desværre er jeg ikke god til at huske og fatter ikke altid sammenhængen,
selv om jeg læser en del om det mellem år og dag.
Derfor spørger jeg om ting, som for nogen er selvfølgeligheder.
I det aktuelle tilfælde skyldes det, at jeg aldrig har kunnet få upload til
at virke, selv om jeg efter bedste evne har kopieret eksempelsider. Men det
vender jeg tilbage til senere (nu er I advaret ).
---------

> [...]
> http://www.codedcode.com/php/php-mysql-introduction.asp
>
> Du kan finde svar på mangt og meget, men du skal forstå engelsk, ellers er

Jeg vil kikke på det, jeg er ikke stødt på den før.

Mvh Kurt

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 20-05-11 15:43

On 20-05-2011 16:39, Kurt G wrote:

> Jeg vil kikke på det, jeg er ikke stødt på den før.
>
> Mvh Kurt

Respekt for folk der ved - og indrømmer, at de har begrænsninger

Karl Erik.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 20-05-11 15:42

Kurt G forklarede:
> [...]
> I de eksempler, som jeg er stødt på, er der alle steder brugt POST.
> Er det en betingelse for, at man kan uploade?

Ja.
<form ... method="post" enctype="multipart/form-data">

Birger

http://bbsorensen.dk