Mellemrum mellem TR (tables)
Fra : Crazy

Dato : 07-07-11 07:25

Jeg kan ikke finde ud af at helt fjerne mellemrum mellem mine TR
linier i en table.
Jeg har følgende:

[table width=100% border=0 cellspacing=0 cellpadding=0]
[tr] [td] [img src=whatever] [/td] [/tr]
[tr] [td] Test [/td] [/tr]
[/table]

Jeg har defineret en stylesheet der ser sådan ud:

body { margin:0px 0px 0px 0px; padding:0px 0px 0px 0px; }
table { margin:0px 0px 0px 0px; padding:0px 0px 0px 0px; }

Jeg har nogle pixels mellemrum imellem hver TR linie - hvordan fjerner
jeg det mellemrum, så jeg kan få en fin menu lige under billedet?

Tak.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-07-11 15:19

border-collapse:collapse

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Crazy

Dato : 07-07-11 08:42

> border-collapse:collapse

Hvor? Jeg har prøvet det på table, tr, td og body men det gav ingen
ændring?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 07-07-11 19:00

Crazy skrev:
> Hvor? Jeg har prøvet det på table, tr, td og body men det gav ingen
> ændring?

Det er i din CSS, det skal indsættes på table:

table { border-collapse: collapse; }

Men bortset fra det, så ville jeg personligt have troet at dit border=0
skulle virke.

--
Philip

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-07-11 21:45

Philip Nunnegaard skrev:

> Men bortset fra det, så ville jeg personligt have troet at dit border=0
> skulle virke.

Nej. Den efterlader stadig lidt luft mellem felterne.

--
Bertel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 07-07-11 22:36

Bertel Lund Hansen skrev:

> Nej. Den efterlader stadig lidt luft mellem felterne.

Argh! Jeg mente også "cellspacing" og ikke "border".

--
Philip - http://www.hitsurf.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-07-11 16:21

Crazy skrev:

> Jeg kan ikke finde ud af at helt fjerne mellemrum mellem mine TR
> linier i en table.
> Jeg har følgende:

> [table width=100% border=0 cellspacing=0 cellpadding=0]

Bruger du firkantede parenteser?

> body { margin:0px 0px 0px 0px; padding:0px 0px 0px 0px; }
> table { margin:0px 0px 0px 0px; padding:0px 0px 0px 0px; }

Det kan laves enklere sådan:

body { margin:0; padding:0; }
table { margin:0; padding:0; }

Men du kan også sætte alle marginer og paddinger på alle tags til
0 sådan her:

* { margin:0; padding:0; }

> Jeg har nogle pixels mellemrum imellem hver TR linie - hvordan fjerner
> jeg det mellemrum, så jeg kan få en fin menu lige under billedet?

table { border: collapse; }

--
Bertel

Fra : Crazy

Dato : 07-07-11 10:31

> Bruger du firkantede parenteser?

Nej, naturligvis ikke men jeg ved ikke hvordan news opfatter HTML
kode.

> Det kan laves enklere sådan:
> body { margin:0; padding:0; }
> table { margin:0; padding:0; }

Jeg har set på HTML.dk og de skriver ikke noget om den måde (ikke
dermed sagt at det så ikke er gyldigt).

> table { border: collapse; }

Jeg har fundet ud af hvorfor det ikke fungere. Jeg bruger noget HTML5
kode (placeholder på input felter) og hvis jeg ikke har denne kode
med, "[!DOCTYPE HTML] (som er HTML5) så fungere det fint!?

Nogen gode bud på hvordan man kommer ud over dette?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-07-11 17:39

Crazy skrev:

> Jeg har set på HTML.dk og de skriver ikke noget om den måde

Det skyldes at HTML.dk er et gammelt site med forældede artikler,
og det lever kun af at det spejler usenet som er et helt andet
forum. Vi på usenet holder os opdateret. HTML.dk er kun en
pengemaskine via reklamekroner.

> (ikke dermed sagt at det så ikke er gyldigt).

Det er det skam. 0-værdier i CSS behøver ingen enhed, og en
margin-indstilling med kun én værdi gælder alle fire steder
(tilsvarende med andre parametre).

--
Bertel

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-07-11 21:42

Den 07-07-2011 18:30, Crazy skrev:

> Jeg har fundet ud af hvorfor det ikke fungere. Jeg bruger noget HTML5
> kode (placeholder på input felter) og hvis jeg ikke har denne kode
> med, "[!DOCTYPE HTML] (som er HTML5) så fungere det fint!?

Den korrekte HTML5 dokumenttypeerklæring er
<!DOCTYPE html>

En side uden nogen dokumenttypeerklæring
kan du ikke regne med vises korrekt.

> Nogen gode bud på hvordan man kommer ud over dette?

Et link til din problemside ville gøre det
lettere at komme med gode råd.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-07-11 00:05

Crazy skrev:

> Jeg kan ikke finde ud af at helt fjerne mellemrum
> mellem mine TR linier i en table.

Har du et link til siden? Så er det meget nemmere
at hjælpe dig.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg