Outlook og exchangeserver via internet
Fra : Jens

Dato : 07-07-11 09:57

Hej

Vi har en Small Business Server 2003 og bruger den indbyggede
Exchangeserver. Der er spærret for Outlook Web Access af sikkerhedsmæssige
grunde, men Active Sync kører, så vi kan synkronisere mails på iPhones m.m.

Nu vil jeg gerne sætte en pc med Outlook op til at synkronisere en mailbox.
Kan det lade sig gøre. Kan man udnytte Active Sync her?

mvh
Jens

Fra : Cykelsmeden

Dato : 08-07-11 19:50

Den 07-07-2011 10:57, Jens skrev:
> [...]
>
> Nu vil jeg gerne sætte en pc med Outlook op til at synkronisere en mailbox.
> Kan det lade sig gøre. Kan man udnytte Active Sync her?
Næ, men er der også spærret for pop3 og imaP?

//finn

Fra : Jens

Dato : 11-07-11 10:08

"Cykelsmeden" <afsender@not2old.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, men er der også spærret for pop3 og imaP?
>
> //finn

Hej Finn

Det mener jeg bestemt der er, men det vil jeg kontrollere. POP3 var
selvfølgelig en mulighed.

mvh
Jens

Fra : Cykelsmeden

Dato : 11-07-11 10:25

Den 11-07-2011 11:08, Jens skrev:
> Hej Finn
>
> Det mener jeg bestemt der er, men det vil jeg kontrollere. POP3 var
> selvfølgelig en mulighed.
Hvis det virker, et imap bedre .-)

husk, at det ikke er nok at de to services er aktiveret på serveren. Der
skal også i router/firewall været åvbnet for portene (110&143)

//finn