Opsætning af rustikloft ?
Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 04-07-11 18:59

Hej gruppe,

Jeg skal i gang med at sætte rustikloft op i et værelse på 3,3x3,5 m -
altså 11,55 kvadratmeter.
Brædderne skal ligge på den led som er 3,3 m for at det passer med lægterne.
Jeg har tænkt mig at købe Siljan 120 mm A-kvalitet i den profil der
hedder 4019 TGV.
Jeg har tænkt mig at købe brædderne i længden 3,6 m og så save 30 cm af
brædderne - og altså sætte dem om i hele længder uden samlinger...

Lyder dette som en god ide ? - spildet har jeg regnet ud til at blive på
godt og vel en kvadratmeter - så det synes jeg er rimeligt på så lille
et værelse.

Jeg har regnet mig frem til at 32 brædder skulle kunne dække arealet -
lyder det rigtigt ?
Jeg har så tænkt mig at købe 7 pakker af 6 stk, og så have 10 brædder i
overskud - jeg skal nok lykkes med at spolere et brædt eller 2 alligevel...

Andreas M. Hansen

Fra : Martin Bak

Dato : 04-07-11 22:25

"Andreas Møller Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har så tænkt mig at købe 7 pakker af 6 stk, og så have 10 brædder i
> overskud - jeg skal nok lykkes med at spolere et brædt eller 2

Alt sammen meget fint. Husk at starte, så din sømning bliver mindst synlig.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 06-07-11 05:58

> Alt sammen meget fint. Husk at starte, så din sømning bliver mindst synlig.

Jeg har faktisk tænkt mig at bruge monteringsclips som monteres i noten
og så skrues op i lægten.
Jeg har set det på nettet, Siljan henviser til det i en bisætning i
deres danske monteringsvejledning - så det vil jeg prøve.
Det er selvfølgelig lidt mere bøvlet at sætte en clip i og skrue den
fast med skruemaskinen i forhold til at bare give den et skud med
sømpistolen - men det bliver jo totalt usynligt, og da loftet ikke er
større, overlever jeg det nok.

Andreas M. Hansen

Fra : JE

Dato : 10-07-11 22:26

On 04-07-2011 19:58, Andreas Møller Hansen wrote:
> [...]
> hedder 4019 TGV.
> Jeg har tænkt mig at købe brædderne i længden 3,6 m og så save 30 cm af

Hvorfor køber du ikke længden 3,30, når det er en standardlængde inden
for træ ?

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 11-07-11 04:26

> Hvorfor køber du ikke længden 3,30, når det er en standardlængde inden
> for træ ?

i vores gamle hus er der ingen vægge der er 100 procent parallelle, så
jeg er mest tryg ved at have lidt at gi af.

Andreas M. Hansen