Gorilla lim
Fra : BikeManiac

Dato : 23-06-11 10:48

Hej,

Fra USA har jeg fået en flaske Gorillalim.

http://uk.gorillaglue.com/eng/glues/glue-list/1/8/gorilla-glue-original.html

Der er tale om en lysebrun polyurethanlim (skumlim) til træ. Jeg har
aldrig set dette produkt i Danmark, men ikke desto mindre står der
"Made in Denmark" på flasken. Er der nogen som ved hvilket firma som
fremstiller denne lim?

Lucas

Fra : Aksel

Dato : 23-06-11 18:02

"BikeManiac" <lucasjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg har prøvet det samme - at købe denne fantastisk stærke lim i USA - for
bare, når vi kom hjem, læste på flasken, at den var lavet io DK. Jeg fandt
ud af, hvor fabrikken er, men det er en 3 år siden, og desværre er flasken
kasseret. Jeg kan altså ikke hjælpe dig, men syntes, at det var morsomt at
dele erfaringer med dig.
Mvh
Aksel

Fra : Rasmus Lykkebo

Dato : 23-06-11 11:36

On 23 Jun., 18:48, BikeManiac <lucasjen...@gmail.com> wrote:
> [...]
> aldrig set dette produkt i Danmark, men ikke desto mindre står der
> "Made in Denmark" på flasken. Er der nogen som ved hvilket firma som

Mon ikke dette kan bruges?

Gorilla Glue Danmark a/s
Ibæk Strandvej 3
7100 Vejle.
..

Nordcoll A/S
Ibæk Strandvej 3
7100 Vejle
Tlf. 75 72 23 33

mvh
Thorbjørn

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-06-11 18:50

"BikeManiac" <lucasjensen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Er der nogen som ved hvilket firma som
> fremstiller denne lim?

Google er jo altid et fint sted at starte:

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=gorilla+glue+denmark&oq=gorilla+glue&aq=2&aqi=g8&aql=&gs_sm=e&gs_upl=3260l7800l0l12l11l0l2l2l0l265l1545l1.5.3l9&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=3d565df3b6b8f700&biw=1402&bih=730

Jan

Fra : Erik Andersen

Dato : 24-06-11 11:50

[...]

Ligner det ikke til forveksling Urethanlim f.eks. fra Casco, som kan købes i
brun og "klar" udgave i enhver farvehandel?
Jeg bruger den version meget.

mvh Erik

Fra : JE

Dato : 30-06-11 22:34

On 23-06-2011 18:48, BikeManiac wrote:
> [...]
> aldrig set dette produkt i Danmark, men ikke desto mindre står der
> "Made in Denmark" på flasken. Er der nogen som ved hvilket firma som

Alle limfrabrikater har det. Det hedder PU-lim eller polyurethanlim. Fås
i klar
og lysebrun.

Vær opmærsom på begrænset holdbarhed, som jeg dog syntes kan svinge
fra 1 og op til flere år. Det kan være pga. af kvaliteten af flasken, da
du kan
høre en knitre-lyd når du trykker på den, da luften der går gemmem flaske
gør, at den størkner først fra yderkanten af flasken.

I øvrigt en fantastisk lim, der limer det meste - træ og metal - ude som
inde.

Det lidt specielle er, at den hærder hved hjælp af fugt, så det er vigtig at
emnerne er fugtige og ved større flader kan vandforstøver bruges.

http://www.danalim.dk/produktkatalog/byggeri/traelim/traelim-pu-lys-421/
http://www.bostik.dk/Products/Direct/P0417.aspx

fortsæt selv

Fra : Max

Dato : 30-06-11 22:54

Hej JE

> høre en knitre-lyd når du trykker på den, da luften der går gemmem
> flaske gør, at den størkner først fra yderkanten af flasken.

Ja, sådan plejer min flaske også at dø :) Men det er vel vandmolekyler
der trænger ind i flasken ?

Max

Fra : JE

Dato : 30-06-11 23:01

On 30-06-2011 23:54, Max wrote:
> Hej JE

> Ja, sådan plejer min flaske også at dø :) Men det er vel vandmolekyler
> der trænger ind i flasken ?

Ja sikkert, "plast" er mod manges opfattelse slet ikke damptæt.