Koldt drivhus
Fra : Aksel

Dato : 21-06-11 17:22

Hvor langt er I med at høste røde, modne tomater?
Jeg er klar over, at nogle pralhoveder - eller det modsatte - kan fortælle,
at de skam har spist egne tomater i en måneds tid.
Mine - ret få - lader vente på sig. De er der, men vil endnu ikke blive
røde.
Mvh
Aksel

Fra : Fister

Dato : 21-06-11 18:01

Aksel presented the following explanation :

Mine er som dine.
Kai

Fra : Klaus G.

Dato : 21-06-11 18:07

> Hvor langt er I med at høste røde, modne tomater?
Ikke ret langt :)

> [...]
> fortælle, at de skam har spist egne tomater i en måneds tid.
> Mine - ret få - lader vente på sig. De er der, men vil endnu ikke blive
Hvis man selv sår dem og ikke køber dem færdigplantet og store, så vil de
naturligvis tage noget længere tid om at komme igang :)

--
Klaus G., som har drivhus med grønne tomater.

Fra : bent

Dato : 21-06-11 19:56

Den 21-06-2011 19:07, Klaus G. skrev:
> [...]
> de naturligvis tage noget længere tid om at komme igang :)
>
> --
> Klaus G., som har drivhus med grønne tomater.
er begynt at spise rød tomater.
Man skal bare vide hvordan man skal lave planter

Fra : Klaus G.

Dato : 21-06-11 20:59

> Man skal bare vide hvordan man skal lave planter
Jaeh, men når folk skal spille smarte i stedet for at hjælpe(hint: din måde
at udtale sig på), så lære andre det jo aldrig...

--
Klaus G.

Fra : bent

Dato : 22-06-11 01:13

Den 21-06-2011 21:58, Klaus G. skrev:
> Jaeh, men når folk skal spille smarte i stedet for at hjælpe(hint: din
> måde at udtale sig på), så lære andre det jo aldrig...
>
> --
> Klaus G.
Ja det kan du ha ret i.
Hemlighed er at havde overvinter tomaterplanter som skal i et syd vindue
så de få meste lys og så 18 g varmer, enlig ikke mere.
Jeg tage aflæge af de gamle om efterår

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-11 23:00

bent wrote:

> Ja det kan du ha ret i.
> Hemlighed er at havde overvinter tomaterplanter som skal i et syd
> vindue så de få meste lys og så 18 g varmer, enlig ikke mere.
> Jeg tage aflæge af de gamle om efterår

Men så har du dem vel ikke stående vinteren over i et koldt drivhus?

Jeg overvintrer chili på et værelse, men kan ikke lige se, hvordan jeg
skulle gøre med tomaterne. De bliver jo ret store. Skærer du dem ned,
eller...

Fra : bent

Dato : 23-06-11 14:50

Den 23-06-2011 00:00, Vandtro 3140 skrev:

> [...]
>
> Jeg overvintrer chili på et værelse, men kan ikke lige se, hvordan jeg
> skulle gøre med tomaterne. De bliver jo ret store. Skærer du dem ned,

Du mener at de bliv lange og rangler, det gør de hvis de har det for
varm i forhold til det lys der er, der for har dem i en syd vindue og
skriv max 18 grade, det læse jeg en gang var ninmun temp, men i vinter
har der vist ikke været mere end 15-16 g, sså pas meget på med varmer om
vinter og alt det lys som det mulig. Bruge ikke kunstig lys

Fra : Lise Hansen

Dato : 21-06-11 21:20

"Aksel" skrev i meddelelsen

[...]

Havefolkets guru - Helge Petersen - sagde, at de første tomater modner, når
den 7. klase blomstrer.
Hos mig er der nu knopper i den 7. klase, så de første modner vel om en ca 1
uge.
Cherry-tomaternen plejer at være de første. Dem har jeg ikke i år, for jeg
synes, at alt for mange af dem revner inden de er helt modne, - især når vi
kommer lidt hen på sommeren.

Hilsen
Lise

Fra : Cykelsmeden

Dato : 22-06-11 07:34

Den 21-06-2011 22:19, Lise Hansen skrev:
> at alt for mange af dem revner inden de er helt modne, - især når vi
> kommer lidt hen på sommeren.
er det ikke fordi du overgøder?

//finn

Fra : Lise Hansen

Dato : 23-06-11 08:52

er det ikke fordi du overgøder?

//finn

Kan ikke udelukkes - men det et kun cherrytomaterne, som revner.
Lise

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-06-11 10:47

On Thu, 23 Jun 2011 09:51:46 +0200, "Lise Hansen" <lise.h@mail,dk>
wrote:

>er det ikke fordi du overgøder?
>
>Kan ikke udelukkes - men det et kun cherrytomaterne, som revner.

Der er ret stor forskel på hvor nemt cherrytomater revner. Sidste år
havde jeg en sort fra england, mener det var den som hed Cherola, men er
ikke sikker. Den smagte helt vildt godt, men de revnede - selv helt fra
høsten startede næsten. De andre sorter jeg havde, 6 eller 7, gjorde det
først meget sent på sæsonen, og de fleste af dem var det kun nogle få
som revnede.

Sorten som revnede så meget, har ikke fået plads i drivhuset i år. Der
er kommet et par andre nye sorter på afprøvning - desværre fik jeg
skrevet skiltene med en blå tusch, som måske godt nok er vandfast og
permenent. Den tåler bare ikke lys - så jeg kan ikke længere læse hvad
der er skreve
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Fister

Dato : 23-06-11 12:06

on 6/23/2011, Mads Lie Jensen supposed :

> [...]

> skrevet skiltene med en blå tusch, som måske godt nok er vandfast og
> permenent. Den tåler bare ikke lys - så jeg kan ikke længere læse hvad

Favorita var min foretrukne, sidste år, dem har jeg så 2 af i år.
Ikke bittesmå, men små, og rigtig god smag.
Jeg mener ikke at særlig mange af dem flækkede.
Kai