O-ringe
Fra : Aksel

Dato : 09-06-11 16:06

Pludselig er der utæthed, som følge af en defekt o-ring, og den skal
skiftes. Jeg har kun brug for 2 slags - til haveslangernes snapkoblinger og
engang imellem til højttryksrenseren. men disse er ikke blandt det
righoldige udvalg af o-ringe, jeg har investeret i for altid at have en i
reaerve. Jeg har to kasser - med mange dimensioner af ringe anbragt i hvert
sit lille rum, men ingen af dem, jeg skal bruge. Er jeg så heldig, at
størrelsen passer, er de enten for tykke eller for tynde.
Hvordan kan det lykkes for fabrikanterne af o-ringe helt at undgå de få
typer, de allerfleste private har brug for, i deres sortiment?
I vores "Home Depot" kender de godt problematikken og har fremskaffet
pakninger med 5-6 stk. af den mest efterspurgte type. Det ville være
dejligt, om forretningerne lå inde med reserve o-ringe til de emner, de
sælger, men det gør de ikke.
Jeg kan godt se, at der må findes utallige typer, og at en alm. forretning
ikke kan ligge inde med dem alle.
Er der en let måde til at få fat i den rette o-ring?
Mvh
Aksel

Fra : Jens Hansen

Dato : 09-06-11 20:19

"Aksel" skrev i meddelelsen
<
[...]

31 kr for 5 o-ringe, så er det også betalt, og så plus 50 kr i porto.
http://www.pribot.dk/primus/cement~22193/gardena-o-ring-9-mm-5-stk~9550098.htm
Så kan det lokale byggemarked måske hjælpe.

Eller måske disse passer?
http://www.perlefiskeren.dk/shop/gummi-o-ring-sort-8007p.html
12.50kr for 10 stk. og kun 10kr i porto, hvad siger du, er det noget du vil
prøve.

Hilsen
Jens

Fra : Aksel

Dato : 09-06-11 21:54

"Jens Hansen" <jensbh@BADgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.perlefiskeren.dk/shop/gummi-o-ring-sort-8007p.html
> 12.50kr for 10 stk. og kun 10kr i porto, hvad siger du, er det noget du

Hej Jens,
Tak for svar m. links.
Gardena ringen ser ud til at være den mest efterspurgte til bla.a.
havevandere, og dem kan jeg sagtens bruge.
Perlefiskerens har samme diameter, men er vist en anelse tykkere.
Det lykkedes mig dog at få fat i 4 ringe, af de lidt mindre, og som jeg stod
og havde f.....s brug for. 8 kr / stk. Først troede jeg, at det var for
dem alle. Men når man står i en forbistret situation og ikke kan komme
videre, er prisen underordnet.

Mvh
Aksel

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 09-06-11 22:38

"Aksel" <Aksel@hotmail.com> skrev
> [...]
> stod og havde f.....s brug for. 8 kr / stk. Først troede jeg, at det var
> for dem alle. Men når man står i en forbistret situation og ikke kan

De kan jo strækkes så man både derved opnår at få dem større og tyndere.
Eller en tyndere viser sig at være netop tyk nok til at komme i klemme(brug
evt.2), eller en alt for tyk kan presses i alligevel.

Slutløsningen er en ren skalpel, et godt syn, fingerfærdighed, og sekundlim.
Snittet skal kun lige fugtes, og straks trykkes præcist og fast sammen. Der
må ikke sidde en ring af lim bagefter.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Flemming Kjær

Dato : 11-06-11 11:21

"Preben R. Sørensen" skrev i meddelelsen

> [...]

Snittet skal kun lige fugtes, og straks trykkes præcist og fast sammen. Der

10 stk 19,95 var det noget.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8373&n=10

mvh.
Flemming