Håndvaskarmatur m/omskifter ?
Fra : Olsen

Dato : 07-06-11 06:42

I min søns lejlighed har jeg skiftet ventil i et ældre håndvaskarmatur, da
den varme hane var svær at lukke.
Dette hjalp desværre ikke.

Spurgte derfor i det lokale byggemarked efter et nyt armatur m/omskifter til
brus og her var svaret klart : det findes ikke mere !

Men er det ikke dette jeg her har fundet på nettet:

http://www.lavprisvvs.dk/shop/boerma-standard-haandvaskarmatur-222831p.html

Eller er der noget jeg har misforstået ?

\Olsen

Fra : Olsen

Dato : 07-06-11 07:29
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-06-11 21:22

Olsen wrote:
> Foto af det gamle batteri
>
> http://imageshack.us/photo/my-images/146/img4430l.jpg/]

Sådan et sad der på håndvasken i mit hus, da jeg købte det for 7 år siden -
det var vel omkring 35-40 år gammelt. for mindre end 2 år siden så jeg noget
lignende som salgbar lagervare - husker ikke mærket.

Det er nok, som Armand antyder, sælgeren, der ikke gider finde varen i
kataloget og bestille hjem til dig.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Henning

Dato : 07-06-11 09:47

On Tue, 7 Jun 2011 07:41:58 +0200, "Olsen" <snyd@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>http://www.lavprisvvs.dk/shop/boerma-standard-haandvaskarmatur-222831p.html
>
>Eller er der noget jeg har misforstået ?

Forskellen på det nye og det gamle er, at det nye først kan skifte,
når der er tændt for vandet. Det er trykket fra vandet, der holder
ventilen. Det er både godt og skidt - når du lukker for vandet, hopper
den automatisk tilbage til håndvasken og du kommer ikke til at tænde
for bruseren ved et uheld.

Fra : Armand

Dato : 16-06-11 20:04

Den 07-06-2011 07:41, Olsen skrev:
> [...]
>
> Spurgte derfor i det lokale byggemarked efter et nyt armatur m/omskifter
> til brus og her var svaret klart : det findes ikke mere !

Dén frase hører man jo hvergang en sælgende ikke har en given ting på
hylden

> Men er det ikke dette jeg her har fundet på nettet:
>
> http://www.lavprisvvs.dk/shop/boerma-standard-haandvaskarmatur-222831p.html

Jo!

> Eller er der noget jeg har misforstået ?

Jeg tror også at sagerne sælges som armaturer til badekar - prøv at søge
på dét :-/

--
Armand.