Ny gruppe for virkeligt haveinteresserede
Fra : Aksel

Dato : 30-05-11 18:16

Jeg har nævnt det før:
Egentlig haveinteresserede burde have deres specielle gruppe gerne indenfor
denne gruppe således, at der er et forum for dem, der er interesserede i
fliselægning, rør- og tagarbejder, kedler og carporte osv. -
og så en gruppe for dedikerede haveentusiaster. Jeg ved godt, at der rundt
om på nettet findes links til specielle haveemner, men en speciel dansk
gruppe omfattende alle former for haveinteresser med udveksling af spørgsmål
og inspiration ville være en enorm forbedring og lette kommunikationen
imellem egentlig haveinteresserede.
Mvh
Aksel

Fra : Holst

Dato : 30-05-11 18:15

Jamen, så få da oprettet en sådan gruppe!

Fra : Aksel

Dato : 30-05-11 18:24

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen, så få da oprettet en sådan gruppe!

Godt nok, men hvordan. Jeg er tidligere belært om, at bestemmelse om noget
sådant ligger i hænderne på andre - var det TDC eller hva?
Mvh
Aksel

Fra : Hauge

Dato : 30-05-11 18:16

Den 30-05-2011 19:16, Aksel skrev:
> Jeg har nævnt det før:

Synes du at denne gruppe er så overrendt, at man ikke kan overskue
mængden af indlæg, selvom gruppen ikke er opdelt i 40 undergrupper?

Ellers http://usenet.dk der er der info, hvis du ønsker at oprette nye
grupper, men det er kun muligt, hvis der er trafik der retfærdiggør en
nyoprettelse.

Mvh Hauge

Fra : Aksel

Dato : 31-05-11 17:32

> Synes du at denne gruppe er så overrendt, at man ikke kan overskue mængden
> af indlæg, selvom gruppen ikke er opdelt i 40 undergrupper?

Det er rigtigt, at mængden af haverelaterede emner er ikke imponerende i
denne gtuppe.
Mit point er, at hvis der var en gruppe. hvis emner, samt rådgivning og
bredspektrede diskussioner aftvang de egentlige haveinteresserede respekt,
ville gruppen få stor søgning. Med lidt overskruet forventning: et
"Mekka"for alle mulige haveemner! Nu må man sik-sakke sig frem blandt et
utal af oftest udenlandske links.
Nå, men der er, kan jeg forstå, nok ikke så meget at gøre ved det.
Mvh
Aksel

Fra : Max

Dato : 31-05-11 19:41

Hej Aksel

> Mit point er, at hvis der var en gruppe. hvis emner, samt rådgivning
> og bredspektrede diskussioner aftvang de egentlige haveinteresserede
> respekt, ville gruppen få stor søgning. Med lidt overskruet

Det er bare ikke sådan det fungere i virkeligheden, på usenet er
det tidligere observeret at specielle gruppe ikke skaber mere
trafik. Så du skal skabe noget trafik der berettiger til en
gruppe først, så kan du sden få gruppen.

Med den trafik der er i gruppen idag, ja så er der jo ingen
risiko for at indlæg omkring specielle emner drukner i
mængden.

Max

Fra : Henning

Dato : 31-05-11 19:51

>"Mekka"for alle mulige haveemner! Nu må man sik-sakke sig frem blandt et
>utal af oftest udenlandske links.

Hvordan "udenlandske links"? Hvis du bruger en newsreader vil du ikke
opleve dette - jeg gør i hvert fald ikke?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-06-11 03:20

Tue, 31 May 2011 18:31:41 +0200 skrev Aksel:

> [...]

>bredspektrede diskussioner aftvang de egentlige haveinteresserede respekt,

I gruppen Admin, hvor diskussioner om oprettelse af nye grupper føres,
har spørgsmålet om hvorvidt en ny gruppe vil generere mere trafik,
altid været omdrejningspunktet og det overordnede synspunkt er "Nej".

Jeg har personligt erfaring med to: genealogi og klassisk musik. Især
genealogi gav en enorm trafik, som faktisk holdt sig i flere år. Begge
gruppe er nu næsten uddøde. Slægtsforskere har fået deres eget aktive
forum på nettet.

Antallet af brugere på usenet tilsiger vist ikke i almindelighed store
krumspring. Unge mennesker kender generelt ikke eksistensen af dette
netværk og vi uddør ganske langsomt, men sikkert.

Som havemenneske har jeg ofte tænkt den samme tanke som Aksel, men af
ovennævnte årsager ikke foreslået noget. Problemet er blot, at der,
mig bekendt, ikke findes et ordentligt debatforum for haveentusiaster
på nettet nogen steder.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Søges: En person der kan passe heste, som ikke ryger eller drikker.

Fra : Hauge

Dato : 01-06-11 04:07

Den 01-06-2011 04:20, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> ovennævnte årsager ikke foreslået noget. Problemet er blot, at der,
> mig bekendt, ikke findes et ordentligt debatforum for haveentusiaster

Der er vel ikke nogen der forbyder *jer* at oprette sådan et forum, det
begøver vel ikke være andre, vel?

Men hvis I nu brugte dette "forum" vi har her, så kunne det måske også
blive godt. Det er ikke nok at opdele en gruppe eller oprette et nyt
forum et sted, der skal også være behovet.

Vis det behov, så skal der nok komme gang i det.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 01-06-11 10:57

Hej Kurt

> [...]
> ovennævnte årsager ikke foreslået noget. Problemet er blot, at der,
> mig bekendt, ikke findes et ordentligt debatforum for haveentusiaster

Det er jo ret tydeligt at der intet behov er når ingen gider have besværet.

Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-05-11 18:20

"Aksel" <Aksel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> fliselægning, rør- og tagarbejder, kedler og carporte osv. -

Kedler hører til i news:dk.teknik.energi

Hvis hus-og-have skal opdeles, så vil det normalt kræve, at der er så
meget trafik i den eksisterende, at det ikke er overskueligt - og det er
der ikke.

Men du skal over i dk.admin grupperne for at få en opdeling igennem - du
kan læse om proceduren på www.usenet.dk

Jan

Fra : Max

Dato : 30-05-11 19:11

Hej Aksel

> Egentlig haveinteresserede burde have deres specielle gruppe gerne
> indenfor denne gruppe således, at der er et forum for dem, der er
> interesserede i fliselægning, rør- og tagarbejder, kedler og carporte

Glem det, der er simpelthen ikke trafik nok til at begynde at splitte
denne guppe.

Max

Fra : admin

Dato : 30-05-11 19:52

Aksel wrote:
> [...]
> udveksling af spørgsmål og inspiration ville være en enorm forbedring
> og lette kommunikationen imellem egentlig haveinteresserede.

Hvad med en gruppe til dem der har jord i hovedet

Fra : Hauge

Dato : 30-05-11 19:54

Den 30-05-2011 20:51, admin skrev:
> Hvad med en gruppe til dem der har jord i hovedet

Så vælger du bare dk.politik, der er også plads til dig.

Mvh Hauge

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 31-05-11 19:31

Aksel wrote:
> [...]
> dem, der er interesserede i fliselægning, rør- og tagarbejder,
> kedler og carporte osv. - og så en gruppe for dedikerede

Jeg synes egentlig at denne gruppe fungerer fint mht. til virkeligt
haveinteresserede
--
Lisbet

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-05-11 19:57

"Lisbet Overvad Laursen" <lisbet.ol@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg synes egentlig at denne gruppe fungerer fint mht. til virkeligt
> haveinteresserede

Ja - den fungerer fint.

Der er en del indlæg om varmeanlæg - de hører til i energi-gruppen

Der er en del indlæg om el - de hører til i elgruppen

Men alt ialt er der ikke så mange indlæg, at det kan genere nogle, og
den er stadig overskuelig.

Jan

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 31-05-11 19:59

Jan Vestergaard wrote:
> [...]
> Der er en del indlæg om el - de hører til i elgruppen
>
> Men alt ialt er der ikke så mange indlæg, at det kan genere

Enig! Skidt da med at der er nogle der ikke lige finder den rigtige
gruppe!
--
Lisbet

Fra : Martin Larsen

Dato : 31-05-11 20:04

Jan Vestergaard wrote:

> Der er en del indlæg om varmeanlæg - de hører til i energi-gruppen
>
> Der er en del indlæg om el - de hører til i elgruppen

Ikke nødvendigvis. Fra fundatsen:

Udveksling af ideer, erfaringer og henvisninger for
"gør-det-selv-folket" omkring nyinstallationer, anlæg,
vedligeholdelse og reparationer af hus og have.

Jeg skrev fx et indlæg fornylig om størrelsen på en varmtvandsbeholder
kontra husholdningens størrelse. Dette er af en så ikke-teknisk karakter
at jeg skønnede chancen for svar bedre her end i dk.teknik.energi.

Samtidig skrev jeg et indlæg om selve fyret - det skrev jeg i teknikgruppen.

Bortset fra det er jeg enig i at denne gruppe fint passer til de
virkeligt haveinteresserede.

Martin

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 31-05-11 22:42

Det er nok bare en konstatering af sandheden, at en voldsom stor del af
befolkningen har et ret overfladisk forhold til have og plantedyrkning.

Kør bare en tur på en vej, hvor der kunne have været nogle frodige forhaver.
Men hvad er trenden?: Fliser, grus, kunst, et par sten og en hængebirk. Skal
det være have, så (gult) græs og et par krukker uden noget i....

Derfor er det vigtigt at vi (få) står sammen, og holder fast med det sorte
af neglene!

Der er jo også en del af den ældre del af havefolket, der slet ikke bruger
PC. (Eller er så meget i haven, at de ikke har tid til det).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-06-11 10:49

Preben R. Sørensen wrote:

> [...]
> forhaver. Men hvad er trenden?: Fliser, grus, kunst, et par sten og en
> hængebirk. Skal det være have, så (gult) græs og et par krukker uden

Det er også et spørgsmål om tid. Da vi flyttede i hus i 2003 brugte vi
de følgende år oceaner af tid i haven. Der var nu også nok at tage fat på.

For 3 år siden fik vi en lille pige, og i erkendelse af at det "koster"
6+ timer om dagen at have et lille barn, er det desværre yderst
begrænset hvor meget tid der er til haven nu.

Ukrudtet er desværre ved at få overtaget igen

Martin

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-06-11 16:41

Wed, 01 Jun 2011 11:49:15 +0200 skrev Martin Larsen:

> [...]
>begrænset hvor meget tid der er til haven nu.
>
>Ukrudtet er desværre ved at få overtaget igen

Det er jo et spørgsmål om prioritering.

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-06-11 21:06

Kurt Hansen wrote:

> Det er jo et spørgsmål om prioritering.

Jeg gættede faktisk på et svar som dette

Og det er da for så vidt rigtigt nok, men så er alt et spørgsmål om
prioritering.

Man kan jo også sige arbejdet op og bruge tiden i haven. Det er også et
spørgsmål om prioritering!

Martin

Fra : Aksel

Dato : 01-06-11 12:31

"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Det er nok bare en konstatering af sandheden, at en voldsom stor del af
> befolkningen har et ret overfladisk forhold til have og plantedyrkning.

Dette er desværre helt korrekt.
Det er nok årsagen til, at "de fleste i gruppen" er helt sikre på, at der
ikke er behov for nye tiltag.
Der er for få "havenørder"
Men det er også rigtigt, at mange haveejere ikke har (tager sig) tid til ret
meget havearbejde. Mange - især de unge - har indviklet sig i mange andre
aktiviteter, som prioriteres højere.
Summa summarum: Jeg har allerede glemt, hvad jeg egentlig spurgte om!
Mvh
Aksel

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-06-11 10:54

Max skrev

> Det er jo ret tydeligt at der intet behov er når ingen gider have besværet.

Ingen trafik <=> ingen gruppe - hvor svært er det at forstå det?

- Peter

Fra : Max

Dato : 05-06-11 19:57

Hej Peter

> Ingen trafik <=> ingen gruppe - hvor svært er det at forstå det?

Netop, det er jo blevet sagt mange gange nu.

Max

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-06-11 06:33

Max skrev

> Netop, det er jo blevet sagt mange gange nu.

Hovsa jeg misforstod da totalt det du skrev tidligere

- Peter

Fra : Max

Dato : 06-06-11 15:22

Hej Peter

> Hovsa jeg misforstod da totalt det du skrev tidligere

Ja, den dansk kan være svær :)

Max

Fra : JE

Dato : 13-06-11 23:29

> [...]
> og inspiration ville være en enorm forbedring og lette kommunikationen

Hej

Diskution om og oprettelser af nye grupper foregår ikke i de normale grupper
som denne, men derimod i dk.admin, hvortil du skal lave en OTD.

Som du kan se har dit indlæg genereret en masse indlæg i denne gruppe som
kva ovenstående ikke har nogen relevans i gruppen.