Spartle med cement?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-05-11 06:52

Jeg har repareret en trappe med en cement/sand-blanding samt
forskalling.

Når jeg nu piller forskallingen af vil der muligvis være et par små
huller.

Kan jeg udspartle disse med en ren cement/vand-blanding?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-05-11 08:42

Hans Paulin (6310) kom med denne ide:
> Kan jeg udspartle disse med en ren cement/vand-blanding?

Never mind :)

Es ist vollbracht! :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Cykelsmeden

Dato : 19-05-11 08:44

Den 19-05-2011 07:52, Hans Paulin (6310) skrev:

> Når jeg nu piller forskallingen af vil der muligvis være et par små huller.

Her begik du tilsyneladende en fejl!
Fidusen er, at tage forskallingen af på det rette tidspunkt, hvor
cementen stadig er bearbejdelig. Typisk trækker man brædderne væk fra
kanter, så eventuelle hjørner ikke knækker.
Man kan nu reparere eventuelle huller og slunker med et pudsebrædt og
lidt blød cement.

> Kan jeg udspartle disse med en ren cement/vand-blanding?
Ja, men ikke uden at det ses tydeligt.

//finn

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-05-11 08:57

Cykelsmeden kom med følgende:
> [...]
> stadig er bearbejdelig. Typisk trækker man brædderne væk fra kanter, så

Vi snakker bare om små lufthuller :)

> Man kan nu reparere eventuelle huller og slunker med et pudsebrædt og lidt
> blød cement.

Been there :)

> Ja, men ikke uden at det ses tydeligt.

Jeg gav hele overfladen; vi snakker 60x20 cm. - ingen problem :)

Tak for input :)

Hans
www.zofiaoghans.dk