Hvem kan rådgive ordentligt om ny seng?
Fra : Steen Suder

Dato : 12-05-11 05:38

Jeg vil købe en ny seng (madras), men siden jeg har fået dårlig
vejledning før:

Hos hvem eller hvor kan man få god vejledning i køb af madras?

Baggrunden er at de folk jeg er stødt på i forretningerne rundt omkring
er sælgere og kun kan vejlede på lavt niveau. De ved ikke noget jeg ikke
selv kan læse i producenternes brochurer.

--
Steen Suder

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-05-11 06:26

Thu, 12 May 2011 06:38:13 +0200 skrev Steen Suder:

>Jeg vil købe en ny seng (madras), men siden jeg har fået dårlig
>vejledning før:
>
>Hos hvem eller hvor kan man få god vejledning i køb af madras?

Nars Narsen?

>Baggrunden er at de folk jeg er stødt på i forretningerne rundt omkring
>er sælgere og kun kan vejlede på lavt niveau. De ved ikke noget jeg ikke
>selv kan læse i producenternes brochurer.

Yep, jeg kan godt følge dig, men det gælder næsten alle "varige"
forbrugsgoder - desværre
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Sælges: Lejlighed med udsigt over grønt område og parketgulv.

Fra : Jakob Griffel

Dato : 14-05-11 16:22

> Nars Narsen?

LOL

--
Hilsen Jakob

Fra : Max

Dato : 12-05-11 11:12

Hej Steen

> Hos hvem eller hvor kan man få god vejledning i køb af madras?

Find en der vil låne dig en madras så du kan teste den ordentlig
derhjemme, så får du garanteret også god vejledning.

Max

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-05-11 15:39

On Thu, 12 May 2011 06:38:13 +0200, Steen Suder
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> [...]
>er sælgere og kun kan vejlede på lavt niveau. De ved ikke noget jeg ikke
>selv kan læse i producenternes brochurer.

Jeg har lidt dårlig ryg, og havde meget vrøvl med diverse madrasser,
så jeg fik skåret et stykke 12 cm skumgummi på mål, 1200 kr med betræk
(3/4 seng) har aldrig ligget bedre. Ingen grund til at give 10 000 kr
for dunlop.
mvh Ebbe

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 12-05-11 19:21

Den 12-05-2011, skrev Ebbe Hansen:

> Jeg har lidt dårlig ryg, og havde meget vrøvl med diverse madrasser,
> så jeg fik skåret et stykke 12 cm skumgummi på mål, 1200 kr med betræk
> (3/4 seng) har aldrig ligget bedre.

Perfekt, for skumgummi, tager jo heller hurtigt form, efter det der
måtte ligge på det. Genial, hvorfor har man ikke tænkt det noget før

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard

Fra : CC

Dato : 12-05-11 16:22

Den 12-05-2011 06:38, Steen Suder skrev:
> [...]
> er sælgere og kun kan vejlede på lavt niveau. De ved ikke noget jeg ikke
> selv kan læse i producenternes brochurer.

Gå i Ikea. Er du ikke tilfreds kan du returnerer madrassen indenfor
(vistnok) 90 dage.

Fra : Steen Suder

Dato : 12-05-11 18:47

Den 12-05-2011 17:22, CC skrev:

> Gå i Ikea. Er du ikke tilfreds kan du returnerer madrassen indenfor
> (vistnok) 90 dage.

Søvngaranti, kalder de det vist.
Den tur har jeg været igennem to eller tre gange nu.
Deres madrasser er gode til prisen; jeg har blot ikke haft held til at
finde en, der passer mig.

--
Steen Suder

Fra : Menabra

Dato : 12-05-11 17:13

"Steen Suder" skrev i meddelelsen

[...]

Hej

Afhængig af hvor du bor.
Men prøv her, har selv købt der.
http://www.madras.dk/index.asp?id=309
Kan varmt anbefales.

mvh
Menabra

Fra : Mogens

Dato : 12-05-11 20:40

Menabra wrote:

> [...]
> er sælgere og kun kan vejlede på lavt niveau. De ved ikke noget jeg ikke
> selv kan læse i producenternes brochurer.

Det er svært. Vi er forskellige, og det er ikke bare et spørgsmål om
spinkel, kraftig etc. Derfor er den eneste rigtige måde at prøvesove en
madras. Og det tilbyder de allerfleste butikker ikke, men nogle kan dog
acceptere at man returnerer hvis man ikke har pakket madrassen ud af
plasticen. Men det nytter jo ligesom ikke rigtig noget for med plastic
på er hårdheden helt anderledes end uden.

Jeg fandt en god madras+topmadras kombination efter at have været gæst
hos Fru Larsen i Laurbjerg. Så fandt jeg ud af præcist hvad produkterne
hed, og havde dermed fået prøvet min idealseng af i praksis. Så prøv at
læg mærke til hvor du har gode soveoplevelser når du sover i fremmede
senge. Kunne være du var heldig den vej.

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-11 18:09

Måske her: (Lyngby og Århus)
http://www.sahva.dk/artikler/kom-sovende-til-en-sundere-ryg

Per.

Fra : Steen Suder

Dato : 12-05-11 18:48

Den 12-05-2011 19:08, Per Olsen skrev:
> Måske her: (Lyngby og Århus)
> http://www.sahva.dk/artikler/kom-sovende-til-en-sundere-ryg

Godt tip - de er kontaktet.

--
Steen Suder

Fra : Thomas

Dato : 15-05-11 05:29

On 12 Maj, 06:38, Steen Suder <sfs_news_s...@suder.dk> wrote:
> [...]
> er sælgere og kun kan vejlede på lavt niveau. De ved ikke noget jeg ikke
> selv kan læse i producenternes brochurer.

Min erfaring siger mig at også her følges pris og kvalitet. På grund
af tilbagevendene rygproblemer og efter samråd med en Ergoterapeut så
investerede jeg i en Auping og har aldrig ligget bedre. og husk det er
sengen i samspil med madrassen der betyder noget.