Køb af plæneklipper
Fra : Ukendt

Dato : 10-05-11 08:19

Da toppen af min partner plæneklipper gik i stykker, (træk bare i start
snorren) knækket noget metal. efter 3 år
skal jeg have en ny.

men hvilken en. ??
har vel 300 - 350 kvm græs. helst en som ikke er selv kørende. for meget jeg
skal uden om, og er jo ikke meget græs. Som er lidt ujævn.

Hvad skal jeg købe??

mvh

lars-Ove Madsen

Fra : Martin Bak

Dato : 10-05-11 09:38

"jj" <jh> skrev i en meddelelse
> [...]
> har vel 300 - 350 kvm græs. helst en som ikke er selv kørende. for meget
> jeg skal uden om, og er jo ikke meget græs. Som er lidt ujævn.

Du kunne jo beholde den du har, og bare knalde en ny maskine på.
http://www.haveparkdele.dk/shop/briggs-stratton-motor-271c1.html

Det lyder desuden som om det kun er motorens skjold der er gået i stykker?
Det bør nemt kunne rimpes sammen af en med et lille svejseværk, eller
udskiftes med et nyt eller brugt.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-11 11:14

Ja den del i toppen hvor start trækket sider.
Det som er knækket er noget som er popnitte på.
Kunne se ud som metaltræthed.

Årsagen til jeg kikker på en ny, er at den har kosted 1100,- fik ram på en
sten sidste år som slå kniven så skæv at den rørte ved fliserne når den
stod. Kniven er dog skiftet.

Fra : Niels Kristensen

Dato : 10-05-11 22:59

> [...]
> har vel 300 - 350 kvm græs. helst en som ikke er selv kørende. for meget
> jeg skal uden om, og er jo ikke meget græs. Som er lidt ujævn.

Hvor i landet?

Måske kan kan jeg hjælpe med at reparere - uden at det skal koste en halv
bondegård -
ser også en udfordring i at genbruge istf. at smide ud.
jeg har også en del stumper til ældre Briggs&Stratton motorer - jeg bor ved
Køge.

Hvis du skal have nyt vil jeg til dit behov anbefale en let rotorklipper med
Briggs&Stratton motor - 3 - 3,5 hk Sprint eller Classic. Disse motorer er
meget stabile og
nemme at servicere. Undertiden skal der skiftes en bensinpumpemembran, men
det er let og
billigt at gøre.
Om klipperen hedder Partner, Major, Stiga, Rapid eller andet er næsten samme
sag. De er som regel
med stålskjold, som ruster op efter en årrække.
Altenativt er en klipper med aluskjold, men de er oftest noget dyrere.

--
mvh. Niels

Fra : Peter

Dato : 13-05-11 19:49

"jj" <jh> skrev i en meddelelse
> [...]
> har vel 300 - 350 kvm græs. helst en som ikke er selv kørende. for meget
> jeg skal uden om, og er jo ikke meget græs. Som er lidt ujævn.

Plæneklippere med knækket snor er rent guld, for så ved man hvad der er
galt.

Trikket er så at montere en bolt i forlængelse af krumtap akselen, der er
flere metoder,
der efter kan man nemt påsætte en top fra et topnøglesæt og trække motoren
igang med en boremaskine,
der skal overraskende lidt til.Og når motoren er igang løfter man lige
toppen af, det hele skal være lidt løst så det ikke vrider.

Så plæneklippere koster gratis, men gå alligevel efter dem med gode hjul,
helst med kuglelejer.

Mvh Peter