Nysået plæne, men hvad med vand?
Fra : Klaus G.

Dato : 04-05-11 18:33

Hej.

Jeg har i mandags sået græs, fordi at DMI sagde der ville komme vand igår og
i dag, men der kom praktisk talt intet og jorden tør tør tør. Bønderne
vander jo på livet løs, så skal jeg også i gang med det?

Så vidt jeg har forstået, hvis man går i gang med at vande, så skal man
vande i noget tid, fra frøene har spiret, for at de ikke skal svides af i
solen. De skal altså nå at få lidt rødder, så de selv kan suge lidt.

Så hvor længe skal man vande efter frøene er spiret og hvor mange mm vand
skal jeg give hver aften/nat?

Jeg ejer sådan en vander her:
http://www.nettobuild.dk/hozelock-aquastorm-2in1-360graders-spydsprinkler.html

Som jeg gætter på er fin til vanding af nysået græs, da den kan vande med
fin vandforstøvning.

--
Klaus G.

Fra : O.L

Dato : 05-05-11 12:50

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Som jeg gætter på er fin til vanding af nysået græs, da den kan vande med

Spar dit vand, og vent på regn, så længe frøene ikke får vand spirer de
ikke, og venter på regn, det varer godt nok lidt længere inden plænen bliver
grøn, men det er gratis.>
O.L.

Fra : Preben

Dato : 05-05-11 13:03

Den 05.05.2011 kl. 13:50 skrev O.L <ole_lyckegaard@hotmail.com>:

> Spar dit vand, og vent på regn, så længe frøene ikke får vand spirer de
> ikke, og venter på regn, det varer godt nok lidt længere inden plænen
> bliver grøn, men det er gratis.>
> O.L.

Hvis fuglene ikke har ædt frøene inde de spirer. Jeg ville vande så
hurtigt som muligt.

--
mvh/Preben

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-05-11 00:05

Preben skrev:

> Jeg ville vande så hurtigt som muligt.

Naturligvis skal nye græsfrø have vand for at
spire, men en haveslange vil bare sprede
frøene.

Jeg ville vente på en stille regnbyge.

Græs er noget at det mest taknemmelige, det
skal nok komme, uanset hvad man udsætter det
for.

Sidste år såede jeg til i nogle huller, hvor vi havde
fældet nogle gamle træer. I starten groede det
ikke så stærkt, men det kom til fulde i løbet af
sommeren - så meget at det næsten var umuligt
at holde nede.

Lad være med at give gødning og lad være med
at vande - det skal nok komme alligevel.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Klaus G.