Miele Ovn H5140B
Fra : Mac_11

Dato : 01-05-11 07:59

Hej

Jeg har for et par måneder siden købt en Miele H 5240 B Ovn. Jeg synes
den opfører sig lidt underligt og vil bare høre jer om alt er OK.

1. Jeg tænder ovnen på hurtigprogram. Den står standard til 160 garder
men jeg sætter den straks op på 200 grader.

2. Efter 5-6 min. er oven oppe på 200 garder - Alt er OK.

3. Skuer herefter om på Varmluft Plus - Standard er igen 160 grader, jeg
skruer straks op på 200 grader, efter ca. 1 min er oven igen oppe på 200
grader.

4. Madvarerne kommes ind og ovnen bibeholder fint de 200 grader på
displayet.

5. Hvis man så efter f.eks 30 min bagning/stegning, ønsker 225 grader
går der noget galt. Jeg skruer op på 225 grader uden programskift og
uden at åbne lågen. Så falder temperaturen på displayet til mellem
150-170 grader og der går så 5-10 min inden displayet viser 200 grader,
og ofte yderligere 10 min inden den viser 225 grader.

6. Dvs jeg har en ovn der er 200 grader varm, skruer op på 225 grader,
men det ser ud til at den taber varme når dette gøres. Viser displayet
forkert eller taber den i virkeligheden varme ?

Er dette normalt for en ovn til over 8000,- ?

På forhånd tak

Søren

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 04-05-11 07:53

Den 01-05-2011 08:59, Mac_11 skrev:
> Jeg har for et par måneder siden købt en Miele H 5240 B Ovn. Jeg synes
> den opfører sig lidt underligt og vil bare høre jer om alt er OK.

Kan ikke hjælpe dig med om din ovn fungere som den skal
men prøv at spørge her
http://www.miele.dk/dk/husholdning/service/Hotline.aspx

--
Dan "748" Dethlefsen