natte frost i maj ??
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-04-11 17:16

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/regionaludsigten/kbhnsj.htm

Der er en del der tyder på den kommer under 0 (lidt) i de kommende dage
- jeg har sat nogen buske (solbær roser osv) det skulle være ok - men
alle de frø jeg har sat som er ved at komme - dør de så ?? min nabo
snakker om at man kan lægge plast over der vist kan stå i mod - men hvad
gør i andre ?

det er da godt nok #¤%/#/)=)&¤# ...
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-04-11 17:29

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> - jeg har sat nogen buske (solbær roser osv) det skulle være ok - men
> alle de frø jeg har sat som er ved at komme - dør de så ??

Kommer helt an på, hvad det er for planter - men så kan man lære, at
vente - der kan i Danmark i normale år komme nattefrost indtil midten af
maj.

Og ja - plastik er fint til de planter, der er kommet op.

Jan

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-04-11 18:51

Den 30-04-2011 18:29, Jan Vestergaard skrev:

> Kommer helt an på, hvad det er for planter - men så kan man lære, at
> vente -

jamen der står jo på posen de skal plantes ud i april ?

der kan i Danmark i normale år komme nattefrost indtil midten af
> maj.

ja det er sgu en tragedie ..

> Og ja - plastik er fint til de planter, der er kommet op.

jeg må i gang :)

hvad med mine tomater osv ?

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-04-11 19:44

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> jamen der står jo på posen de skal plantes ud i april ?

Så er det ikke nogle af de sarte planter - og vil godt kunne tåle lidt
nattefrost.

> der kan i Danmark i normale år komme nattefrost indtil midten af
> ja det er sgu en tragedie ..

Næh - sådan har det altid været - det må man bare tage højde for, når
man sår og planter.

> hvad med mine tomater osv ?

Tomater er for tidligt på friland - jorden er alt for kold.

Jeg ved ikke, hvad o.s.v. dækker over, men en tommelfimgerregel er:

Tomater ud i midten af maj
Agurker ud i starten af juni

Men det står sikkert på poserne med frø - på de planter, hvor der står,
at de kan sås udenfor i april, der er der ingen fare - de vil godt kunne
klare lidt nattefrost.

Jan