Salg af villa
Fra : Jørgen

Dato : 23-04-11 08:57

Jeg har haft min Valby-villa i 42 år, og nu overvejer jeg at sælge den og
flytte i lejlighed.

Dertil kan jeg nok ikke undvære en ejendomsmægler, som kan passe på alle de
farlige juridiske ting for mig. Men hvad med mægleren? Han vil vel som
sælger og køber også have flest mulige penge ud af det.

Hvilke ting skal jeg passe få her? Man hører alt for tit om ting, sælger er
blevet snydt for eller hængt op på på grund af ejendomsmæglerens
forsømmelse.

Er der nogen, der har nyttige tip?

Jørgen

Fra : Klaus G.

Dato : 23-04-11 09:35

> Er der nogen, der har nyttige tip?
Få en god advokat også.

--
Klaus G.

Fra : Steen Suder

Dato : 23-04-11 10:22

Den 23-04-2011 09:56, Jørgen skrev:
> [...]
>
> Hvilke ting skal jeg passe få her? Man hører alt for tit om ting, sælger er
> blevet snydt for eller hængt op på på grund af ejendomsmæglerens

Hvis du overvejer selv at fremvise ejendommen, bør du spørge dig selv om
du er den rette til det og om du har kvalifikationerne til det.

Umiddelbart vil de fleste mene at den slags ikke indeholder mange ben.
Omvendt har jeg set flere eksempler på folk, der selv fremviser og
bestemt ikke burde have gjort det.
De kostede sig selv flere penge end en mægler ville have gjort

--
Steen Suder