Fastgøre PVC spartelskinne på gipshjø
Fra : Robert Eriksen

Dato : 21-04-11 22:39

Jeg er ved at lave en lille varm væg under vores stuevinduer.
I hjørnet skal jeg jo så gerne have sat en spartelskinne, inden spartling.

Men hvad er den bedste måde at fastgøre en PVC spartelskinne?
Fyren i Silvan mente jeg bare skulle bruge gipsskruer, men kommer de
ikke til at stikke alt for langt ud når der skal spartles?

Jeg overvejede at give skinnen en stribe silikone/montagelim. Vil det
virke, eller er der nogle uheldige langtidskonsekvenser?
Der er trods alt kun tale om en væg på 92cm højde.

/Robert

Fra : Vandmanden

Dato : 21-04-11 16:22

On 21 Apr., 23:39, Robert Eriksen <r...@denlillesol.dk> wrote:
> [...]
> virke, eller er der nogle uheldige langtidskonsekvenser?
> Der er trods alt kun tale om en væg på 92cm højde.

Silicone bør du nok undlade hvis du har tænkt dig at spartle og male
senere.
Men montagelim, MS-fuge eller til nød akryl kan du bruge.

Mvh.
Per Hansen