Afløb der driller
Fra : Steen

Dato : 18-04-11 14:11

Min vaskemaskine kan vist ikke rigtigt komme af med vandet, man skulle
tro det var en ældre mand!

Når vaskemaskinen i kælderen lukker vand ud, klukker det i vasken i
køkkenet...

Jeg har forsøgt med et rensebånd, og regner med problemet sidder et sted
mellem afløbet i kælderen, og brønden i haven.
Jeg har forsøgt at spule via brønden i haven, og bruge et rensebånd fra
afløbet i kælderen. Det hjælper, men det bliver ikke helt perfekt.

Nogle gode ideer, før jeg ringer til en kloakmester?

Fra : Roy Normann

Dato : 18-04-11 15:21

"Steen" skrev i nyhetsmeldingen: 1jzxdyw.1w6c3pe1edc22sN%isteen@gmail.com

[...]

Problemet sidder mellom vasken i køkkenet og luftinntaket. Hvis slikt inntak
ikke finnes, eller er tett, vil utpumping av vand fra din vaskemaskine skape
et vaccum i røret. Og dette undertrykket vil suge opp det vand som befinner
seg i vannlåsen på køkkenet. Noe som gir en klukkende lyd.

Fra : Per Andreasen

Dato : 18-04-11 15:45

"Steen" skrev i meddelelsen

[...]

Hvis du har, eller kan låne dig til en højtryksspuler med afløbsrenseslange,
vil det sikket gøre underværker. Jeg har selv lige klaret et tilsvarnde
problem på denne måde.
mvh Per Andreasen

Fra : Ivan

Dato : 19-04-11 11:07

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> afløbet i kælderen. Det hjælper, men det bliver ikke helt perfekt.
>
> Nogle gode ideer, før jeg ringer til en kloakmester?

Dav
Som du beskriver det har du et udluftningsproblem. Vand fra vaskemaskine
løberud i samme ledning som håndvask, når det så klugger i hv så er det
fordi luften ikke kan komme ud. Hvornår statede problem, har du en udlufting
over tag, og har du fået skiftet/reb af tag og den er ikke kommet med frem.

Hi
Ivan

Fra : Steen

Dato : 19-04-11 11:18

Ivan <dur@ikke.tilnoget> wrote:

> [...]
> over tag, og har du fået skiftet/reb af tag og den er ikke kommet med frem.

Problemet har været der før, men er kommet tilbage igen indenfor et par
uger. Jeg ved ikke noget om udluftning - hvor kan sådan en udluftning
findes?

Fra : Roy Normann

Dato : 19-04-11 14:03

"Steen" skrev i nyhetsmeldingen: 1jzz0rq.1nku7bw17hy2x9N%isteen@gmail.com

> [...]

Problemet har været der før, men er kommet tilbage igen indenfor et par
uger. Jeg ved ikke noget om udluftning - hvor kan sådan en udluftning

Normalt så går det et rør som ender over taket.

Fra : Steen

Dato : 19-04-11 18:16

Roy Normann <roynormann@mail.dk> wrote:

> [...]
> findes?
>
> Normalt så går det et rør som ender over taket.

Hmm....nu har jeg jo allerede afsløret mig selv som
absolut-ikke-handyman, men jeg vidste slet ikke det afhang af noget
udluftning. Jeg har ingen anelse om hvor sådan en udluftning befinder
sig - den går åbenbart fra taget...og hvorhen?

Fra : Roy Normann

Dato : 20-04-11 09:22

"Steen" skrev i nyhetsmeldingen: 1jzzk1l.4dytd4k3h4q6N%isteen@gmail.com ...

> [...]

udluftning. Jeg har ingen anelse om hvor sådan en udluftning befinder
sig - den går åbenbart fra taget...og hvorhen?

Hvis takrenden er koblet til kloakk så kan det være stedet du leter etter.

Fra : Ivan

Dato : 20-04-11 09:56

> [...]
> udluftning. Jeg har ingen anelse om hvor sådan en udluftning befinder
> sig - den går åbenbart fra taget...og hvorhen?

Den ledning hvor håndvask og vaskemaskine er koblet på ender i,
sandsynligvis, i en brønd uden for huset. Denne ledning skal/bør være
udluftet og det sker over taget på dit hus. Du har ikke en ventil siddende
på taget.
Du ved ikke om du har mere,flere, afløb koblet på denne ledning?
Hvorlang tid har det stået på, det er kommet igen, hvornår kom det første
gang?
Er der lavet noget om på huset, eller ledningsføring kommet mere på
ledningen, ket kunne være et ekstra gulvafløb håndvask eller lig.

Hi
Ivan

Fra : Steen

Dato : 20-04-11 15:24

> [...]

> Er der lavet noget om på huset, eller ledningsføring kommet mere på
> ledningen, ket kunne være et ekstra gulvafløb håndvask eller lig.

Problemet opstod første gang for 9-12 måmeder siden. Det blev afhjulpet
med en slamsuger. Der er ikke ændret på noget siden dengang. Der er kun
ventil på taget til badeværelset (som løber ud i en anden ledning).
Der er rigtigtnok en brønd i haven, hvor to ledninger mødes - jeg skal
prøve at lette på låget på brønden næste gang jeg vasker, for at se om
det løser problemet.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-04-11 01:44

Steen skrev

> Nogle gode ideer, før jeg ringer til en kloakmester?

Symptomerne kunne nu tyde på sammenfaldne kloakrør
Hvor gammel er installationen?

Jeg har fået fixet rørene flere steder omkring huset pga lignende
symptomer
Skjulte rør på forsikringen dækker skaderne

- Peter

Fra : Steen

Dato : 23-04-11 08:48

Peter Lykkegaard <plykkegaard@gmail.com> wrote:

> Symptomerne kunne nu tyde på sammenfaldne kloakrør

Det var kloakmandens første bud. Når han får tid til det, kommer han
forbi med et kamera til at kigge på rørene