Svovl som svampemiddel
Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 17-04-11 23:23

I forbindelse med at gå over til en ny lagringsmetode for dahliaknolde, vil
jeg gerne høre om nogen kender til svovl som svampemiddel, og om det er til
at få fat på? Og om det er rent svovl, eller en forbindelse?

(Man laver knolden om til et antal 'kyllingelår', og smider det gamle væk.
Dypper begge ender i svampemiddel og ruller ind i VitaWrap). Det er testet
her, og skal bruges til de erfaringsmæssigt problematiske. Særlig velegnet
hvis man har et for varmt og tørt lager, og så fylder de ingenting.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-04-11 22:41

Preben R. Sørensen wrote:

> I forbindelse med at gå over til en ny lagringsmetode for dahliaknolde,
> vil jeg gerne høre om nogen kender til svovl som svampemiddel, og om det
> er til at få fat på? Og om det er rent svovl, eller en forbindelse?

Bare et forslag: hvad med at dyppe i atamon?

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 22-04-11 09:11

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev

> Bare et forslag: hvad med at dyppe i atamon?

Jo, det bruger man også, jeg er bare ikke sikker på om det klarer andet end
'mug'. Skader i hvert fald ikke, heller ikke i skrappe blandinger.

Svovlet har jeg set vdr. omtalte opbevaringsmetode brugt i amerika. Det ser
hvidgult ud.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen