Penkowasaga
Fra : Dieter Britz

Dato : 05-07-11 21:35

Se her:

http://bit.ly/p599AV

Det er fascinerende læsning, synes jeg. Men konklusionen er,
at både MP og KU var i "ond tro".

Helge Sander bliver ikke nævnt. Det ville nok have været for
pinligt. Normalt ville man jo sige, at han fik mange papirer
forelagt til underskrift, og han kunne næppe nærlæse dem alle
sammen. Men i dette tilfælde er det ikke helt så enkelt, da
han jo kendte MP personligt. Hmm.

Det andet der slår mig er, at hun sandsynligvis virkeligt er
en begavet forsker. Nu må vi afvente hvad undersøgelsen af
alle hendes publikationer giver.
--
Dieter Britz

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-07-11 23:33

Dieter Britz skrev:

> Se her:

> http://bit.ly/p599AV

Hvad er den rigtige adresse?

Når man pakker en webadresse, bør man altid angive den korrekte
ved siden af.

--
Bertel

Fra : Martin Andersen

Dato : 06-07-11 00:23

On 06-07-2011 00:33, Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvad er den rigtige adresse?
>
> Når man pakker en webadresse, bør man altid angive den korrekte
> ved siden af.

Nå, så det bør man? Det lyder ikke som om du har en særlig stor tiltro
til din browsers sikkerhed. Jeg kan så afsløre at det er et pdf dokument
hostet hos vtu.dk - Kun fordi jeg er lidt af en adrenalinjunkie forstås
og uagtet al sund fornuft trykkede på det stråforkortede link.

Hvis Dieter i øvrigt havde angivet den fulde sti ved siden af, havde du
så siddet og klippe-klistret det potentielt ombrudte link over i din
browser for ikke at risikere sådan et sprængfarligt redirect? Eller
havde det været nok til at overbevise dig om det korte links lødighed at
det befandt sig i den umiddelbare nærhed af et længere link?

Lev livet, tryk på linket og mærk suset!

PS: En stor del af alle moderne websites benytter sig i øvrigt af url
rewrite moduler. What you see, is hardly ever what you get.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-11 06:36

Martin Andersen skrev:

> Nå, så det bør man? Det lyder ikke som om du har en særlig stor
> tiltro til din browsers sikkerhed.

Det klæder dig ikke at prøve at kloge i hvilken sikkerhed og
hvilken tiltro dertil jeg har.

> Jeg kan så afsløre at det er et pdf dokument hostet hos vtu.dk
> - Kun fordi jeg er lidt af en adrenalinjunkie forstås og
> uagtet al sund fornuft trykkede på det stråforkortede link.

Jeg klikkede også på det forkortede link. Det gav en timeout. Jeg
ville gerne have det direkte link så jeg kunne se om der var
forkortelsesserveren eller målserveren det var galt med.

--
Bertel

Fra : Dieter Britz

Dato : 06-07-11 07:59

On Wed, 06 Jul 2011 00:33:10 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvad er den rigtige adresse?
>
> Når man pakker en webadresse, bør man altid angive den korrekte ved
> siden af.

http://vtu.dk/nyheder/pressemeddelelser/2011/penkowa-fratages-eliteforsk-
prisen/afgoerelse-advokat-peter-skau-andersen-eliteforskprisen.pdf

Den er så lang at jeg foretrak at få den forkortet, men OK, hvis man
bør det.

--
Dieter Britz

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-11 09:32

Dieter Britz skrev:

> Det andet der slår mig er, at hun sandsynligvis virkeligt er
> en begavet forsker.

Hvorfor slår det dig? Det er da ikke til at vide hvad hun har
lavet af selvstændigt arbejde og hvad hun har snuppet fra andre.

Hun har vist sig som en begavet svindler der har formået at sno
en rektor, en minister og flere andre om sin lillefinger.

--
Bertel

Fra : Dieter Britz

Dato : 09-07-11 15:43

On Wed, 06 Jul 2011 10:32:28 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
>
> Hun har vist sig som en begavet svindler der har formået at sno en
> rektor, en minister og flere andre om sin lillefinger.

Det er jo rigtigt, men når man læser om hendes karriere, kan man få
det indtryk, at ret meget af hendes publikation sandsynligvis (men
ikke sikkert) er god forskning; at hun altså ikke altid har snydt.
Hvis det passer, så spørger jeg mig, hvorfor ødelagde hun det så for
sig selv ved at snyde og bedrage? Det kan man ikke svare på.

--
Dieter Britz