Grøn streg ved visning i Mozilla Firefox
Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 05-07-11 18:24

Hej!
Er der en i dette forum,der kan hjælpe med at finde årsagen til
en lodret grøn streg ved visning i Mozilla Firefox. Siden ligger
på: http://www.skiveau2lak.dk/personvogne.htm Jeg kan ikke finde
årsagen og har prøvet at gøre området for visningen af en swf-fil
mindre og større, men uden resultat. Jeg ved ikke hvad der
forårsager fejlen og vil være taknemlig for et råd?
På forhånd tak for hjælpen!
Mvh. Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-07-11 18:36

Lars Bjarne Christensen wrote:
> [...]
> mindre og større, men uden resultat. Jeg ved ikke hvad der
> forårsager fejlen og vil være taknemlig for et råd?

Jeg lan ikke se nogen lodret grøn streg i FF3.6

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 05-07-11 21:28

Erik Olsen kom med denne ide:

> Jeg lan ikke se nogen lodret grøn streg i FF3.6

Heller ikke nogen her i FF5.0

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-07-11 22:17

On 05-07-2011 22:28, Birger Sørensen wrote:
> Erik Olsen kom med denne ide:

> Heller ikke nogen her i FF5.0
>
> Birger

Heller ikke her - FF 3.6.18 på Linux.

Lars: bliv inde i skyggen i morgen

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://ranunkelvej.com/b&o/ - Reparation af B&O Red Line højttalere

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 06-07-11 00:52

Karl Erik Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Heller ikke her - FF 3.6.18 på Linux.
>
> Lars: bliv inde i skyggen i morgen
>
> Karl Erik.
Hej Karl Erik!

Av det var en være brøler, - jeg skulle lige have testet den på en
anden computer først. Her kører det hele som det skal. Men nu hvor jeg
har fat i experten. Jeg har problemer med IE 9.0 der viser mange sider
forkerte, - f.eks bliver nogle af siderne på min egen hjemmeside
www.lbc-consult.dk vist et stykke nede i browseren, ikke alle sider
men et par stykker og nu det med den grønne streg i Mozilla Firefox, -
er jeg offer for et komplot eller har du et godt gæt på hvad der kan
være galt. Jeg har prøvet at afinstallere IE 9.0 og geninstallere den
men det hjælper ikke og nu så Firefox. Det er noget problematisk for
mig for det er den computer jeg sidder og arbejder ved det er galt på!
Jeg skylder lige at oplyse, at jeg inddeler de fleste af mine sider i
top, navbar, maincontent, footer og copyright. Der hvor siderne bliver
vist forkert er det altid "maincontent" der bliver vist et stykke nede
i browseren.
Jeg håber du kan tilgive mig min fodfejl og hjælpe med opklaringen af
problemet ovenfor, det er da mærkeligt at det kun er på min
arbejdscomputer fænomenet eksister!

På forhånd tak og undskyld ulejligheden med første spørgsmål!
Mvh. Lars

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-07-11 23:30

Lars Bjarne Christensen skrev:

> Er der en i dette forum,der kan hjælpe med
> at finde årsagen til en lodret grøn streg ved
> visning i Mozilla Firefox.

Jeg ser heller ingen grøn streg, og ved heller
ikke hvor den skulle komme fra - det er meste
er jo billeder.

Sådan rent SEO-mæssigt er det ikke en god
ide, søgemaskinerne vil have tekst, tekst og
atter tekst

Det ved du udmærket godt, og alligevel kommer
du med sådan en løsning for en kunde - du burde
skamme dig

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 06-07-11 01:05

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> atter tekst
>
> Det ved du udmærket godt, og alligevel kommer
> du med sådan en løsning for en kunde - du burde

Hej Allan! Tak for din interesse for mit problem!
Nu er du ude med skolemester linialen - Jeg er helt på det rene
med, at jeg ikke har samme høje niveau som dig, men jeg har lavet
siderne helt efter pgl. ønsker. Udseende og indhold kan altid
diskuteres og i sidste ende har det noget at gøre med hvad ham
som har siderne kan lide og hvordan han ønsker det skal se ud.
Siderne er stadig under udvikling og er ikke færdige endnu SEO
siden laver jeg til sidst. Til din orientering fik jeg bagklappen
på min firehjulstrækker lakkeret for at lave siderne!

Fra : John

Dato : 06-07-11 07:51

Lars Bjarne Christensen har bragt dette til verden:

> Nu er du ude med skolemester linialen
Bemærkede du ikke hans smiley ?

> Siderne er stadig under udvikling og er ikke færdige endnu SEO
> siden laver jeg til sidst.

Lars det løb er da kørt når du bruger billeder som indhold.

CSS til design/layout.
(X)HTML til tekst indhold, og så gælder det at skrive korrekt sematisk
SEO venligt kode.
Masser af tekst med diverse for brancen indbyggede søgeord osv osv

Nu har du ikke bedt om ris eller ros men et råd kunne du vel bruge

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 06-07-11 09:00

John wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Masser af tekst med diverse for brancen indbyggede søgeord osv osv
>
> Nu har du ikke bedt om ris eller ros men et råd kunne du vel bruge

Hej John! Tak for din interesse og svar!
Helt ærlig, så har jeg ikke set smileyen og jeg har det svært med den
gamle skolemester facon, men du har ret han mente det nok fra den
humoristiske indfaldsvinkel. Jeg har forlængst erkendt jeg ikke er
verdensmester i at lave hjemmeside, men mener jeg laver dem så godt det nu
er muligt med mine evner. Jeg laver normalt en side i et program der
hedder sothink med SEO og jeg mener det virker rimeligt godt. Jeg er
utroligt glad for nyhedsgruppen hvor jeg har fået hjælp hver gang jeg har
haft et problem og håber det kan fortsætte sådan. Jeg har kun brugt CSS i
et års tid og er ikke så stærk på området endnu men jeg arbejder på sagen.
Det med at skrive koder er ikke lige mig. Jeg har fornyeligt i en periode
også forsøgt med databaser og det kørte jeg sur i. Kim Ludvigsen fik mig
på sporet igen med ny indfaldsvinkel til sagen og derfor er jeg glad for
at kunne bruge nyhedsgruppen.
Ha´en god dag! Mvh. Lars

Fra : John

Dato : 06-07-11 09:10

Lars Bjarne Christensen tastede følgende:

>Jeg har forlængst erkendt jeg ikke er
> verdensmester i at lave hjemmeside, men mener jeg laver dem så godt det nu
> er muligt med mine evner.

Fair nok.
Når du ikke er vild med koder, har du så spekuleret over at bruge et
CMS a la det der står i min signatur

Du kan så koncentrere dig om design.
Kunden kan selv opdatere. Seo er indbygget og der findes tusindvis af
plugins med mere.
Bare et forslag

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 06-07-11 09:14

"Lars Bjarne Christensen" <lbc@fiberpost.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> diskuteres og i sidste ende har det noget at gøre med hvad ham
> som har siderne kan lide og hvordan han ønsker det skal se ud.

Det var ellers ikke meningen, at jeg ville bringe det på bane, men nu er
ballonen sprunget...

Det holder jo heller ikke i retten!
Stort set alle de sider du har lavet (ja! jeg har kigget) er sat sammen af
billeder!
Og stort set samme layout, teksttype o.s.v.

Kom dog ind i kampen - så svært er det da ikke at indsætte ren tekst i et
html-dokument.

Med al respekt, så vil jeg vove den påstand, at tidsmæssigt og fyldmæssigt,
ville du kunne spare i omegnen af 50%, hvis du gjorde korrekt set med
SEO-brillerne på og efter moderne standard.

Jeg har ikke været med lige så længe som dig og mange andre herinde
(begyndte i 2003), men noget har jeg da lært. Omend jeg er lidt sløv til det
indimellem...

Tænk på alle de blinde og svagtseende, som besøger dine sider - de får ikke
ret meget ud af det, netop fordi du skjuler teksten i et billede.
Det samme gælder søgemaskinerne - de kan heller ikke læse tekst, som er
skrevet i et billede.

Overvej det - osse for din egen skyld...

Dennis Munding
a.k.a. The Eye - Member of the PosseGrim Squad
http://pgsquad.com/
"When you hear the wind - you're already dead..."

Fra : John

Dato : 06-07-11 09:50

Dennis Munding frembragte:

> Det samme gælder søgemaskinerne - de kan heller ikke læse tekst, som er
> skrevet i et billede.

Hmmm hvis han ellers sørger for "alt eller og title" på billederne går
det fint Dennis.
Søgemaskinerne ser ikke billederne alligevel, men du har da ret i dine
betragtninger.
Kan godt huske at du har været med siden 2003 så selvom du har
været tungnem er den feset ind

Masser af tekst sematisk korrekt opsat, samt søgeord indbygget hvis man
vil have besøg på siderne og det ikke blot skal fungere som et
visitkort, hvilket det egentligt blot gør for nuværende.

Vi skal lære så længe vi lever

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-07-11 10:10

Dennis Munding skrev:

> [...]
> af det, netop fordi du skjuler teksten i et
> billede. Det samme gælder søgemaskinerne - de kan
> heller ikke læse tekst, som er skrevet i et billede.

Det var lige netop det jeg ville sige, tak Dennis!

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Rune Jensen

Dato : 06-07-11 03:14

On 6 Jul., 02:05, Lars Bjarne Christensen <l...@fiberpost.dk> wrote:

> (..) Jeg er helt på det rene
> med, at jeg ikke har samme høje niveau som dig, men jeg har lavet
> siderne helt efter pgl. ønsker.

Der er mange fordele ved at lære HTML, og det er ikke svært at lære,
fordi grundidéen hele vejen er den samme: et åben-tag og et lukke-tag,
og indholdet får mening efter taggets navn.

<tag>
inholdet
</tag>

I stedet for at lave din menu i ren JS, kunne du lave det som en
listemenu, og den vil kunne forstås af både skærmlæsere og
søgemaskiner. Det kræver, du forstår to tags som minimum, A-tagget og
listetags'ne.

Giv HTML en chance. Start med de enkle tags, hvor du kun bruger dem på
en helt tom side. Så kan du forholdsvist nemt forså deres mening. P
(paragraph/afsnit) er vigtigt til inddeling af tekst i afsnit, ligeså
er A-tagget (anchor/link) til at definere links, samt IMG-tagget
(image/billede) også meget brugt, og de er forholdsvist nemme at gå
til.

Jeg kender ingen steder på dansk som er opdaterede, men på engelsk
ville jeg bl.a. kigge på
http://www.w3schools.com/

MVH
Rune Jensen

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 06-07-11 01:10

Lars Bjarne Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> mindre og større, men uden resultat. Jeg ved ikke hvad der
> forårsager fejlen og vil være taknemlig for et råd?

Hej igen! Fejlen findes kun i browserne IE 9.0 og Mozilla Firefox
5.0 på min arbejdsmaskine. Jeg har nu prøvet på to andre computere
og her findes fejlen ikke. Jeg har prøvet at afinstallere IE 9.0 og
geninstallere den men det hjælper ikke.
Jeg undskylder ulejligheden!