Udgifts opgørelse - access
Fra : Anatoli Ravn

Dato : 05-07-11 13:36

Hej NG

Jeg er igang med at lave en access 2003 database over mine udgifter
fra min netbank. Jeg har en anden tabel med div udgiftskategorier, så
jeg kan vælge hvilke kategorier mine udgifter går til. Jeg har fået
trukket mine data ind, men hvilke muligheder har jeg for at splitte en
udgift op i fx 2-3 forskellige udgiftskategorier med forskellige
beløb, så de kommer med i den samme tabel nederst?
Jeg har prøvet at vise det med " * " herunder. Jeg vil jo selvfølgelig
også gerne have en beregning over hvor meget jeg mangler at postere ud
fra postens oprindelige beløb

Jeg er nybegynder i access og kender ikke alle mulighederne i
programmet endnu.

Ex herunder: tekst og beløb er indhentet fra netbank. Kategori og
split udgift er valg felter.

autonummer I Tekst I beløb I Kategori I split udgift I
benyttet beløb til videre beregning
1 Q8 100 Benzin nej
100
2 HM 200 Tøj
nej 200
3 Føtex 150 *
ja 0
4 JemogFix 550 Hus nej
550
46 * 40
slik 40
47 * 50
tøj 50
48 * 60
Hus 60

VH Filip

Fra : Filip Ravn

Dato : 05-07-11 13:47

> Ex herunder: tekst og beløb er indhentet fra netbank. Kategori og
> split udgift er valg felter.

Lidt mere læseligt herunder:

autonummer;Tekst; beløb; Kategori: split udgift; benyttet beløb til
videre beregning
1;Q8;100;Benzin;nej;100
2;HM;200;Tøj;nej;200
3;Føtex;150;*;ja;0