MS Windows
briani 27239
Aktivering af Windows på en anden compute
Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-07-11 07:28

Jeg har Windows 7 Home Premium på min stationære, som er under udfasning
og vil i stedet bruge den på en bærbar.

Hvis jeg aktiverer Windows på den bærbare, hvad sker der så? Bliver den
så registreret og den stationære afregistreret, eller vil Microsoft
undre sig over hvorfor jeg mener at have lov til at køre den på to
computere?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Cykelsmeden

Dato : 05-07-11 08:20

Den 05-07-2011 08:28, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> så registreret og den stationære afregistreret, eller vil Microsoft
> undre sig over hvorfor jeg mener at have lov til at køre den på to
Der er flere scenarier, afh. af version og køb.

Hovedreglen er, at hvis den har fulgt maskinen som bundled, eller købt
som OEM, må du ikke.
Hvis den er købt separat som fuld version, må du gerne, men den skal
sikkert genregistreres.

Det er hvad Ms skriver i deres betingelser. Hvad du gør og har held til
er en anden sag

//finn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-07-11 08:38

Kurt Hansen skrev:

> Jeg har Windows 7 Home Premium på min stationære, som er under udfasning
> og vil i stedet bruge den på en bærbar.

> Hvis jeg aktiverer Windows på den bærbare, hvad sker der så?

Hvis du bare brufger den almijndelige aktivering, er der låst for
det. Du kan ringe til noget support og få en båndoptager til at
guide dig gennem en ny registrering af en brugt Windows.

Om det er lovligt i dit tilfælde, ved jeg ikke.

--
Bertel

Fra : Portner

Dato : 05-07-11 17:54

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvis du bare brufger den almijndelige aktivering, er der låst for
> det. Du kan ringe til noget support og få en båndoptager til at
> guide dig gennem en ny registrering af en brugt Windows.

Er du fuld

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-07-11 11:18

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> skrev i meddelelsen
> Hvis jeg aktiverer Windows på den bærbare, hvad sker der så?

Det korte svar er: PRØV !

Hvis det er en OEM version, så er hovedreglen, at licensen dør, når
PC'en dør og den må ikke installeres på andre PC'er - det er derfor at
OEM versioner er billige.

Men det er ikke det samme som, at det ikke er muligt - især ikke, hvis
det er længe siden, at den har været registreret sidst.

Jan

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 05-07-11 23:23

Den 05-07-2011 12:17, Jan Vestergaard skrev:

> Det korte svar er: PRØV !

Det er nok en af de situationer hvor jeg ikke ville turde prøve uden at
have forhørt mig på forhånd i frygt for at den så pludselig blev
registreret som ulovlig på *begge* computere.

> Hvis det er en OEM version, så er hovedreglen, at licensen dør, når
> PC'en dør og den må ikke installeres på andre PC'er - det er derfor at
> OEM versioner er billige.

Jeg gætter på at det er en såkaldt "fuld version", siden manden
overhovedet spørger. Eller sagt på en anden måde, så er jeg ret
overbevist om at han kender til reglerne for OEM-versioner.

--
Philip

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-07-11 04:37

Den 06/07/11 00.22, Philip Nunnegaard skrev:

> [...]

> overhovedet spørger. Eller sagt på en anden måde, så er jeg ret
> overbevist om at han kender til reglerne for OEM-versioner.

Det er en fuldt lovligt købt udgave. Ironisk nnok købt direkte hos
Microsoft som "Genuine Advantage" - altså en men "får lov til at købe",
som erstatning for en ulovlig

Jeg ringede til Bill Gates i går. Svaret var - ikke overraskende - at
man ikke må køre med den på to maskiner samtidigt, men at man gerne må
flytte den til en anden. Når man aktiverer på den nye, af-registreres
den gamle og bliver der fra ulovlig at køre med.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-07-11 19:08

Den 06-07-2011 05:36, Kurt Hansen skrev:

> men at man gerne må
> flytte den til en anden. Når man aktiverer på den nye, af-registreres
> den gamle og bliver der fra ulovlig at køre med.

Altså at den den afregistreres automatisk på den gamle, mens den så
automatisk er lovlig på den nye.

Tak for oplysningen.

--
Philip

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-07-11 19:46

Den 06/07/11 20.08, Philip Nunnegaard skrev:

> Altså at den den afregistreres automatisk på den gamle, mens den så
> automatisk er lovlig på den nye.
>
> Tak for oplysningen.

Det var hvad Bill sagde.
--