Stalker ?
Fra : Jens G.

Dato : 05-07-11 01:21

Jeg har en tidligere forlovet der bliver ved med at opsøge mig , selv om
jeg har bedt hende blive væk , men hun bliver ved med at komme - at
ringe på og nogen gange når jeg kommer hjem så går hun rundt i min have.
Nu synes jeg det kan være nok - jeg har søgt på nettet og har fundet det
her :

1.)
http://www.europarl.europa.eu/parliament/public/staticDisplay.do?id=137&pageRank=2&language=DA

2.)
http://www.ezz.dk/387003-hjemmets-ukraenkelighed

"Straffeloven:

§ 264. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget
1) skaffer sig adgang til fremmed hus eller andet ikke frit tilgængeligt
sted,
2) undlader at forlade fremmed grund efter at være opfordret dertil.

*snip*

Bestemmelsen er undergivet betinget offentlig påtale jf. § 275 stk. 2.
Det vil sige at man skal anmode anklagemyndigheden om at rejse påtale -
de gør det ikke af sig selv, som ved de fleste andre
straffelovsovertrædelser."

Jeg går ud fra at jeg i praksis skal foretage en politi anmeldelse
men hvordan gør jeg i praksis ?

jeg forestiller mig at jeg sender hende et anbefalet brev - hvor jeg
beder hende holde sig væk samt hvis hun blive ved så vil der komme en
politi anmeldelse , hvis hun så bliver ved så foretager jeg en politi
anmeldelse.

Men hvad siger jeg til Politiet ?

Venligst
J.G

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-07-11 06:55

On Tue, 05 Jul 2011 02:21:25 +0200, "Jens G." <ingen@mail.dk> wrote:

>Jeg går ud fra at jeg i praksis skal foretage en politi anmeldelse
>men hvordan gør jeg i praksis ?

Du henvender dig til politiet og fortæller at en uønsket person går
rundt på din matrikkel og også på anden vis generer dig.
Så må du jo se hvad de vil gøre ved det.

I første omgang vil de nok helst at du selv tager kontakt til
pågældende og beder denne om at holde sig væk (Det har du jo gjort
flere gange og det hjalp jo ikke), så er næste step at de feks. ringer
pågældende op og lige gør opmærksom på at pågældende er uønsker og bør
holde sig væk.
Så må du afvente virkningen af det.

/Hans

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-07-11 17:14

Tue, 05 Jul 2011 02:21:25 +0200 skrev Jens G.:

>Jeg har en tidligere forlovet der bliver ved med at opsøge mig , selv om
>jeg har bedt hende blive væk , men hun bliver ved med at komme - at
>ringe på og nogen gange når jeg kommer hjem så går hun rundt i min have.

Stik mig adressen på hendes Facebookprofil, så vil jeg overveje om jeg
kan hjælpe dig
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Søges: En person der kan passe heste, som ikke ryger eller drikker.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-07-11 22:59

"Jens G." <ingen@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> beder hende holde sig væk samt hvis hun blive ved så vil der komme en
> politi anmeldelse , hvis hun så bliver ved så foretager jeg en politi

Du skal anmode om at få lavet en tilholdssag, således at hun ikke må opsøge
dig på hverken den ene eller den anden måde.
Det foregår så typisk på den måde, at politiet kontakter hende og gør hende
opmærksom på, at du har anmodet om at få lavet et tilhold. Hun vil så typisk
først få en advarsel i form af, at hun gøres bekendt med, at såfremt hun
bliver ved med at opsøge dig, ringe til dig osv, så må hun forvente, at der
vil blive lavet et tilhold, og når først dette er sket, vil hun kunne
straffes hver gang hun kontakter dig på den ene eller anden måde. Kun i
særligt grelle tilfælde vil man med det samme lave et tilhold.

Kurt