Projektor spørgsmål 720 vs 1080 m.m...
Fra : Noone

Dato : 01-07-11 14:34

Hej,

Jeg har i 6 år haft en SONY VPL-HS 50 projektor til et 70" lærred, men
nu har jeg købt et 130" lærred samt blu-ray er jo for alvor kommet på
banen.

Jeg har et par spørgsmål som jeg håber at der er nogle eksperter der
kan svare på :

Min Sony har et kontrastforhold på 6000:1 - men nu så jeg at Epson´s
EH-TW3600 har et kontrastforhold på hele 50000:1
Forskellen er jo helt vildt stor når man bare ser på tallene, men hvor
stor vil forskellen reelt være når man ser med det blotte øje?
(det skal siges at jeg altid kun ser film når det er næsten elelr helt
mørkt, hvis det har nogen betydning)

Jeg spørger fordi min Sony, synes jeg, har jo et supergodt billede og
kan næsten ikke forestille mig at det kan blive helt op "10 gange
bedre"??

Så hvordan skal man tolke hele dette "kontrastforhold" osv..?

Så kommer spørgsmålet omkring 720 vs 1080 - Sony´en har jo kun 720 og
Epson´en 1080 - Er her også en stor forskel eller er det ikke noget
man ser med det blotte øje?

Sony´en kostede dengang omkring 20-25.000,- og var jo virkelig
god...er den virkelig allerede totalt forældet og ikke en s*** værd?
:) eller er der stadigvæk gode ting at sige om den i forhold til de
helt nye projektorer?

Og kan nogen fortælle mig om Epson´en på alle punkter er bedre end
Sony´en?

Og til sidst : I tilfælde af at jeg vil sælge min Sony samt mit 70"
lærred (gråt) hvad kan jeg så forvente at få for det? Bare et slag på
tasken.

På forhånd mange tak for input

MVH
Anders

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 02-07-11 07:10

Den 01/07/11 15.33, Noone skrev:
> [...]
>
> Jeg spørger fordi min Sony, synes jeg, har jo et supergodt billede og
> kan næsten ikke forestille mig at det kan blive helt op "10 gange
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

hej Anders.
Forkert gruppe at spørge i.
Du skal til:

MvH
Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 07-07-11 17:59

Den 02-07-2011 08:10, Jens Erik Bech skrev:
> hej Anders.
> Forkert gruppe at spørge i.
> Du skal til:

AHHH det er nu sket før jeg kan ikke se det gør så meget der er normalt
højt til loftet her - vi ser jo alle sammen film på den ene eller anden
måde og jeg for en synes da det er et spørgsmål jeg gerne vil læse
svaret på

--
Mv Bo M Mogensen
The Genius Of The Crowd

Fra : Hauge

Dato : 07-07-11 18:02

Den 07-07-2011 18:59, Bo M Mogensen skrev:
> [...]
> højt til loftet her - vi ser jo alle sammen film på den ene eller anden
> måde og jeg for en synes da det er et spørgsmål jeg gerne vil læse

Du kunne jo så vælge at abonnere på den gruppe, sværere er det vel ikke?
Du plejer da at være dygtig nok til at skrive en masse vrøvl i en masse
grupper, så nu er det vel på tide at du lærer noget.

Teknik hører vel ind under teknik, kultur har jo ikke meget med teknik
at gøre, vel?

Mvh Hauge