Re: Stofas Zaptor og et (trådløst) netværk
Fra : TrekkieGrrrl

Dato : 04-07-11 14:20

OK. Skal det så forstås sådan et jeg skal anskaffe mig en switch mere? Jeg har pt 12 forskellige ting tilsluttet til den 16-ports switch jeg har.. Så de 4 udgange der er i routeren forslår jo ikke langt...

Jeg kan jo godt købe en lille switch til Zaptor'en og så lade min store switch blive hvor den er, efter routeren - hvis det altså er det der skal til.

Stofa's support må ikke yde support på "private" routere/switche og lidt afhængigt af hvem man er heldig at få fat på tager de den ordre mere eller mindre alvorligt. Ham jeg talte med i dag holdt sig meget til reglerne...

På forhånd tak

~Trekkie

Fra : Rene Skjoldmose

Dato : 04-07-11 21:34

On 2011-07-04 22:20, TrekkieGrrrl wrote:
> [...]
>
> Jeg kan jo godt købe en lille switch til Zaptor'en og så lade min store switch blive hvor den er, efter routeren - hvis det altså er det der skal til.

Det er det der skal til - alt efter hvilket modem du har?
Jeg gætter på at du et ældre kabelmodem med kun 1 Ethernet port?
I så fald skal du indkøbe en mindre switch, og indsætte mellem
kabelmodem og router i den topologi du har i dag.
Derefter flytter du så ethernetkablet fra Zaptorboken over i den nye switch.

Nu vil zaptorboksen få en ip adresse direkte fra Stofa's DHCP server
(ligesom wan siden på din router) - og ikke fra den lokale dhcp server i
din router - og det gør hele forskellen.

Mvh. René

Fra : Mogens

Dato : 04-07-11 21:44

Den 04-07-2011 22:20, TrekkieGrrrl skrev:
> OK. Skal det så forstås sådan et jeg skal anskaffe mig en switch mere?

Jep

> [...]
>
> Jeg kan jo godt købe en lille switch til Zaptor'en og så lade min store switch blive hvor den er, efter routeren - hvis det altså er det der skal til.

Ja, bare en lille til Zaptor og Router

Mogens