Excel regneark
Fra : js

Dato : 04-07-11 17:20

Er der nogen der ved hvordan man laver en "rullegardin" i en regneark
Hvor man laver en slags menu

Det er en veninde der spørger, jeg er selv på Herrens mark

Jørgen

Fra : emjeppesen

Dato : 04-07-11 18:40

js skrev:

>Er der nogen der ved hvordan man laver en "rullegardin" i en regneark
>Hvor man laver en slags menu

Kik under Vis/frys ruder

Hilsen emj

Fra : Max

Dato : 04-07-11 18:46

Hej js

> Er der nogen der ved hvordan man laver en "rullegardin" i en regneark
> Hvor man laver en slags menu

Jeg er ikke sikker på hvad du mener, men prøv at markere cellen du
ønsker rullegardinet i, klik på Data i menuen, og vælg Datavalidering.
Her kan du så vælge at lave en liste ved at vælge liste i Tillad.

Max

Fra : emjeppesen

Dato : 04-07-11 20:04

Max skrev:

> [...]
>ønsker rullegardinet i, klik på Data i menuen, og vælg Datavalidering.
>Her kan du så vælge at lave en liste ved at vælge liste i Tillad.

Jeg går da ud fra, at hun vil have overskrifterne i hver kollonne til
at blive stående, selv om hun scroller langt ned i sit regneark,

Det hedder "frys ruder"

Hilsen emj

Fra : Max

Dato : 04-07-11 21:23

Hej

> Jeg går da ud fra, at hun vil have overskrifterne i hver kollonne til
> at blive stående, selv om hun scroller langt ned i sit regneark,

Det tror jeg ikke hun vil.

Max

Fra : Portner

Dato : 08-07-11 14:28

emjeppesen wrote:

> Jeg går da ud fra, at hun vil have overskrifterne i hver kollonne til
> at blive stående, selv om hun scroller langt ned i sit regneark,
>
> Det hedder "frys ruder"

Og det var "en slags menu" der blev spurgt til.

Fra : emjeppesen

Dato : 08-07-11 14:51

Portner skrev:

>Og det var "en slags menu" der blev spurgt til.

Netop
man har menuen øverst i hver kolonne og ønsker at kunne fortsætte med
at se denne øverste række, når man ruller ned af siden.
Det kaldes ofte et rullegardin.
Det er dog ikke sikkert, at det er det, der menes.

Hilsen emj

Fra : js

Dato : 05-07-11 16:53

Den 04-07-2011 18:20, js skrev:

Hun lød optimistisk og vil prøve dem senere i dag

Tak for hjælpen

Jørgen