Omvendt returret
Fra : /Peter

Dato : 02-07-11 07:12

Kan en sælger (privat) kræve at varen på en evt. defekt vare, går retur
istedet for at skulle reparere den, eller give afslag på prisen, eller
hvad køber ellers måtte ønske ?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-07-11 07:44

On Sat, 2 Jul 2011 08:12:09 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

>Kan en sælger (privat) kræve at varen på en evt. defekt vare, går retur
>istedet for at skulle reparere den, eller give afslag på prisen, eller
>hvad køber ellers måtte ønske ?
Kommer jo an på hvad der evt. er aftalt ifbm. købet, ellers gælder
selve købeloven.

/Hans

Fra : /Peter

Dato : 02-07-11 08:08

> Kommer jo an på hvad der evt. er aftalt ifbm. købet, ellers gælder
> selve købeloven.
> https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1419

Kan en privat person være forpligtet til at betale udbedring af defekter
som køber finder,
men som sælger ikke har været bekendt med ?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-07-11 08:06

On Sat, 2 Jul 2011 09:07:53 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

> [...]
>som køber finder,
>men som sælger ikke har været bekendt med ?

Ja.

/Hans

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-07-11 08:10

> [...]

>som køber finder,
>men som sælger ikke har været bekendt med ?

Husk nu at du sidder med en helt specifik sag med mange detaljer i,
viden du har som du ikke delagtigører andre i.

Når du så spørger i generelle vendinger, kan du kun forvente at få
svar i generelle vendinger, dvs. svar du ikke kan bruge til en skid i
den specifikke sag.

Altså som man spørger får man svar.

/Hans

Fra : /Peter

Dato : 02-07-11 08:45

> [...]
>
> Når du så spørger i generelle vendinger, kan du kun forvente at få
> svar i generelle vendinger, dvs. svar du ikke kan bruge til en skid i

Ja ja mange tak, jeg klager jo helelr ikke !