MS Windows
briani 27239
Medion Akoya, netbook, E1226, MD 98570.
Fra : Kbh.

Dato : 01-07-11 05:22

Netop fået denne maskine i gave. Virker upåklageligt, men er utrolig
langsom, hvilket givet har sin årsag i de mange forud installerede
programmer.
Da jeg ikke har brug for eller kan anvende mange af de præinstallerede
programmer, så vil jeg alene formatere C-drevet.
Der medfulgte win 7 starter skive med.
Kan denne skive overføres til USB nøgle og så derfra ilægges maskinen.
Hvordan gøres det??

V.h.

Fra : Torben

Dato : 01-07-11 13:32

"Kbh." <kyndby2003@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Kan dette bruges:
http://www.google.com/search?q=win7+usb&rls=com.microsoft:da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&startPage=1#q=win7+usb&hl=da&safe=off&rls=com.microsoft:da&prmd=ivns&source=lnt&tbs=lr:lang_1da&lr=lang_da&sa=X&ei=vL0NTqr1Oc-SOvKSraAL&ved=0CAcQpwUoAQ&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=e4b0bb36636ff88e&biw=1268&bih=1021

Ellere, hvis for langt link:
http://kortlink.dk/kortlink.php?id=97q2

--
/Torben

Fra : Ole C

Dato : 01-07-11 13:44

Kbh. skrev blandt andet:

> [...]
> Da jeg ikke har brug for eller kan anvende mange af de præinstallerede
> programmer, så vil jeg alene formatere C-drevet.

Hvorfor ikke bare nøjes med at afinstallere de overflødige programmer?
Hvis du er bange for at det hele ikke bliver fjernet, kan jeg anbefale Revo
Uninstaller:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Også den gratis udgave rydder særdeles godt op....

--
vh
Ole C

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 02-07-11 07:29

[...]

Prøv først at fjerne alle eller nogle af de forudinstallerede programmer ved
hjælp af
et program fra dette websted:

http://www.pcdecrapifier.com/home

Det er faktisk godt.

Hans-Jørgen
www.sarastro.dk

Fra : kk

Dato : 02-07-11 10:14

Følgende er skrevet af Kbh.:
> [...]
> Der medfulgte win 7 starter skive med.
> Kan denne skive overføres til USB nøgle og så derfra ilægges maskinen.

Jeg har også sådan en lille fyr!
Det hjælper ikke ret meget at afinstallere det du ikke bruger, idet den
ER langsom i optrækket p.g.a. ATOM processoren, som ikke rigtig svarer
til sit Navn, men til gengæld er strømbesparende.I første omgang vil
jeg foreslå at du sørger for at de programmer som du ikke skal bruge,
ikke kommer med i opstarten.
Det vil være lidt tosset at formatere!
mvh
kk

Fra : Kbh.

Dato : 02-07-11 08:30

On 2 Jul., 11:14, kk <k...@nospammail.dk> wrote:
> F lgende er skrevet af Kbh.:

> Jeg har ogs s dan en lille fyr!
> Det hj lper ikke ret meget at afinstallere det du ikke bruger, idet den
> ER langsom i optr kket p.g.a. ATOM processoren, som ikke rigtig svarer
> til sit Navn, men til geng ld er str mbesparende.I f rste omgang vil
> jeg foresl at du s rger for at de programmer som du ikke skal bruge,
> ikke kommer med i opstarten.
> Det vil v re lidt tosset at formatere!
> mvh
> kk

Hvorfor ikke formatere hele maskinen, da den for mig, er fyldt med
mange unødvendige programmer.
De nødvendige drivere til lydkort, USB, netværk m.m, kan jo alle
ilægges efterfølgende.
Maskinen primært tænkt som reserve til den stationære, fordi denne
uden varsel ophører med at virke.
Et værksted mener, at en kold lodning et eller andet sted er årsagen.
Fejlen kan ikke måles, hvor er.
Ellers virker den stationære fremragende.
Så er det rart med en reserve, som blot indeholder det mest nødvendige
og kan benyttes medens den stationære igen vækkes til live.

V.h.

Hellerup

Fra : kk

Dato : 02-07-11 15:55

Kbh. har bragt dette til verden:

> [...]
> Så er det rart med en reserve, som blot indeholder det mest nødvendige
> og kan benyttes medens den stationære igen vækkes til live.

Ja, og den er nemat få på nettet, trådløst eller via kabel, plus at er
ganske god at have med på rejse, hvor jeg bruger den som VOIP telefon.
mvh
kk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-07-11 18:58

Kbh. skrev:

> Hvorfor ikke formatere hele maskinen, da den for mig, er fyldt med
> mange unødvendige programmer.

Det er jeg helt på linje med. Jeg slagter altid
præinstallationer. Jeg havde en HP-maskine som blev dobbelt så
hurtigt af at jeg afinstallerede de værste syndere, men den blev
igen dobbelt så hurtig da jeg startede forfra med en ren
Windowsversion - i alt 4 gange så hurtig som da jeg købte den.
Det var en stationær, og min første og sidste HP-maskine.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-07-11 16:58

Kbh. skrev:

>Hvordan gøres det??

lav en iso af skiven og brug ms værktøj til at overføre isoen til usb

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-07-11 18:19

Ivan V. Klattrup skrev:

>lav en iso af skiven og brug ms værktøj til at overføre isoen til usb

Eller følg guiden på
http://www.turnon.dk/installer-windows-7-fra-en-usb-n%C3%B8gle/ (den har
jeg lige selv prøvet med succes)

--