Notepad++: Hvordan får jeg farvekoder inde~
Fra : Preben Nielsen

Dato : 01-07-11 02:33

Efter at mine tekster er ændret fra
til
<?php echo InsRef('<p>Tekst inkl. diverse html-koder</p>'); ?>
er alt mellem
<?php echo InsRef('
og
'); ?>
i Notepad blevet gråt, dvs. der er ikke længere nogen
farvedifferentiering.

Det er naturligvis en kæmpe ulempe. Jeg ved dog fra pålidelig kilde,
at farver kan optræde, når man klikker på et hml tag. Så jeg vil
spørge: Hvad er det for en indstilling i Notepad++, der muliggør
dette?

Jeg bruger nyeste version 5.9.2.

/Preben

PS. Hvis dette indlæg pludselig skulle vise sig flere gange, så
skyldes det at jeg over de sidste 12 timer forgæves har prøvet at
oprette flere gange.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-07-11 09:50

Det ses ikke længere som et html tag men blot tekst i en php funktion.
jeg tvivler på at du kan få det til at fremstå som noget andet.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Martin

Dato : 01-07-11 10:17

On 01-07-2011 10:33, Preben Nielsen wrote:
> [...]
> at farver kan optræde, når man klikker på et hml tag. Så jeg vil
> spørge: Hvad er det for en indstilling i Notepad++, der muliggør

Det kan man ikke - Det er jo ikke HTML, men en streng i PHP.

<?php if ($doSomething): ?>
<?php endif; ?>

Dette vil have den korrekte farve syntax - muligvis derfor man begyndte
at bruge den syntax i de forskellige CMS/Template motorer