Notepad++: Hvordan får jeg farvekoder inde~
Fra : Preben Nielsen

Dato : 01-07-11 02:29

Efter at mine tekster er ændret fra
til
<?php echo InsRef('<p>Tekst inkl. diverse html-koder</p>'); ?>
er alt mellem
<?php echo InsRef('
og
'); ?>
i Notepad blevet gråt, dvs. der er ikke længere nogen
farvedifferentiering.

Det er naturligvis en kæmpe ulempe. Jeg ved dog fra pålidelig kilde,
at farver kan optræde, når man klikker på et hml tag. Så jeg vil
spørge: Hvad er det for en indstilling i Notepad++, der muliggør
dette?

Jeg bruger nyeste version 5.9.2.

/Preben

Fra : scootergrisen

Dato : 02-07-11 03:37

Prøv og læs om syntax highlighting her :
http://scootergrisen.dk/phpgrisen/programmer_tekstredigering.php

I language menuen kan du vælge det sprog som den aktuelle fil er
skrevet i så Notepad++ ved hvordan den skal syntax highlighte.

Ellers prøv menuen Settings > Styler configurator.
Der kan du vælge forskellige farve temaer måske kan du finde en som
passer dig bedre.
Eller du kan gå ind og finde en bestemt del af PHP koden som skal have
en specielt farve.

Fra : Preben Nielsen

Dato : 16-07-11 03:11

Jeg skal først beklage, at jeg ikke har svaret, men mit indlæg fremgik
ikke under http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.webdesign.html
som er der jeg læser inden jeg tog på ferie d. 3., og jeg er så først
nu vendt hjem og kan nu se indlægget. (Jeg mener at jeg prøvede at
poste 3-4 gange, men kan aktuelt kun se to, så jeg ved ikke om der er
svar andre steder, som jeg ikke kan se).

On 2 Jul., 11:36, scootergrisen <scootergri...@gmail.com> wrote:
> [...]
> passer dig bedre.
> Eller du kan gå ind og finde en bestemt del af PHP koden som skal have

Jeg har prøvet at læse det du henviser til, og jeg har også kigget i
Style Configurator, uden at det dog har bragt mig videre, så jeg har
nok brug for mere specifikt forslag til ændring af en indstilling for
at komme videre.

/Preben