Telefonsalg
Fra : Cykelsmeden

Dato : 30-06-11 11:31

Jeg bliver jævnligt ringet op af forsikringsselskaber som har et godt
tilbud på skifte. Især et selskab er aggressivt, og tager ikke et "nej"
eller "ikke nu" for pålydende. Jeg har bedt dem skrive og aftale
tidspunkter, uden det har hjulpet. Er det korrekt at
forsikringsselskaber er fritaget for dørsalgs/telefonsalgsloven (hvis en
sådan findes)
Og hvad kan jeg gøre for at stoppe specielt dette firma?

//finn

Fra : Preben

Dato : 30-06-11 11:42

Den 30.06.2011 kl. 12:30 skrev Cykelsmeden <afsender@not2old.dk>:

> [...]
> sådan findes)
> Og hvad kan jeg gøre for at stoppe specielt dette firma?

Robinsonlisten:
http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/robinsonliste

--
mvh/Preben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-06-11 12:59

Cykelsmeden skrev:

> [...]
> sådan findes)
> Og hvad kan jeg gøre for at stoppe specielt dette firma?

"Vi bruger ikke" er ret effektiv.

http://www.vibrugerikke.dk/miracles-oplevelser.aspx

--
Bertel

Fra : Peter

Dato : 30-06-11 13:08

"Cykelsmeden" <afsender@not2old.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er fritaget for dørsalgs/telefonsalgsloven (hvis en sådan findes)
> Og hvad kan jeg gøre for at stoppe specielt dette firma?

Du bruger bare "lige et øjeblik" metoden, så holder det op af sig selv.
Telefonen ringer, du snupper den, et uønsket firma, og du siger "lige et
øjeblik", ligger telefonen og tager den igen et kvarter senere. Så er
opringeren blevet træt, men ringer selvfølgelig igen senere, hvorefter du
blot gentager. Tro mig, det virker.

Peter

Fra : RK

Dato : 30-06-11 13:35

"Peter" skrev i meddelelsen

> [...]
> er fritaget for dørsalgs/telefonsalgsloven (hvis en sådan findes)
> Og hvad kan jeg gøre for at stoppe specielt dette firma?

Jeg plejer at bede dem fortælle alt om deres produkt, priser osv.
Når han går i gang, så lægger jeg bare røret fra mig og går i køkkenet eller
på toilettet.
De er altid væk når jeg kommer tilbage..