MS Windows
briani 27239
ChkDsk /R hvordan på Win 7 ???.
Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 30-06-11 11:26

Jeg har lidt problemer med min HD, den kommer hed en fejlmelding og
siger at jeg skal køre en chkdsk /r.
hvordan gør jeg lige dette? .
/KE.

Fra : emjeppesen

Dato : 30-06-11 11:45

KE Kofod / 7100 Vejle skrev:

>Jeg har lidt problemer med min HD, den kommer hed en fejlmelding og
>siger at jeg skal køre en chkdsk /r.
>hvordan gør jeg lige dette? .
>/KE.

Marker drevbogstavet på fejldrevet
Højreklik og vælg egenskaber/funktioner
Vælg "undersøg nu"

Hilsen emj

Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 30-06-11 11:47

Den 30-06-2011 12:45, emjeppesen skrev:

> Marker drevbogstavet på fejldrevet
> Højreklik og vælg egenskaber/funktioner
> Vælg "undersøg nu"
>
> Hilsen emj
Nååååååå ja, det er rigtigt, tak skal du have! .
/KE.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-06-11 12:31

"KE Kofod / 7100 Vejle" <virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen
> Nååååååå ja, det er rigtigt, tak skal du have! .

Derudover virker chkdsk også på win7 - bare skriv kommadoen i en
kommandoprompt.

Hvis du kører den på systemdrevet vil du være nød til at genstarte - men
det er ikke specielt for Win7.

Jan

Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 30-06-11 16:22

Den 30-06-2011 12:25, KE Kofod / 7100 Vejle skrev:
> Jeg har lidt problemer med min HD, den kommer hed en fejlmelding og
> siger at jeg skal køre en chkdsk /r.
> hvordan gør jeg lige dette? .
> /KE.
Tak for info til jer.
hvis jeg nu vil køre en chkdsk /r inden Windows starter op, kan det så
gøres? .

Har jeg evt. mulighed for det med en gammel dos diskette feks. i et
diskettedrev som jeg så booter fra? .
Ps. er den sikker nok og pålidelig den jeg nu har kørt fra Win 7 ? .

/KE.

Fra : emjeppesen

Dato : 30-06-11 16:25

KE Kofod / 7100 Vejle skrev:

>hvis jeg nu vil køre en chkdsk /r inden Windows starter op, kan det så
>gøres? .

det sker automatisk, når du vælger det under egenskab/funktioner.
Maskinen genstarter og chkdsk kører.

Hilsen emj

Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 30-06-11 16:50

Den 30-06-2011 17:25, emjeppesen skrev:

> det sker automatisk, når du vælger det under egenskab/funktioner.
> Maskinen genstarter og chkdsk kører.
>
> Hilsen emj
Ja, du har helt ret! .
Tak for info.