Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvem bruger Quark XPress her?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-06-11 12:43

Jeg har fået et job i et firma der bl.a. laver ugentlige nyhedsbreve
for nye produkter. Skabelonen er den samme hver gang: 57 varer i
rækker og kolonner med et billede, en stregkode og en 4 linjers tekst
for hver vare.

Kan det ikke importeres fra en database, en kommasepareret fil, et
Excel-ark eller lignende.

Billederne (varefoto + stregkode) er JPEG. Hvis stien til billeders
fysiske placering på harddisken er angivet, må Quark kunne hive dem
ind i hvert sit felt og teksten i et tredie?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Søges: En person der kan passe heste, som ikke ryger eller drikker.

Fra : Leif Neland

Dato : 28-06-11 13:07

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> fysiske placering på harddisken er angivet, må Quark kunne hive dem
> ind i hvert sit felt og teksten i et tredie?

God start; dit første projekt er at gøre dig selv overflødig

Måske skal du se på

http://www.quark.com/Solutions/Applications/Variable_Data_Printing.aspx

Leif