Andet multimedie
bentjuul 3670
gnuplot for et webbillede
Fra : Dieter Britz

Dato : 24-06-11 19:16

Jeh har en webside, hvor jeg laver nogle grafikker lavet med
gnuplot. Jeg beder gnuplot om postscript, som jeg så laver om
til pdffiler, og de går på hjemmesiden. Problemet med det er,
at når man klikker på linket, så får man (i hvert fald jeg)
en download, i stedet for at se billedet med det samme. Kan
gnuplot lave en slags grafik som bliver vist, uden at man
først skal downloade?

Hvis det her er den forkerte ng, så fortæller i mig det sikkert {:]
--
Dieter Britz

Fra : Rado

Dato : 25-06-11 12:40

On Fri, 24 Jun 2011 18:16:04 +0000 (UTC), Dieter Britz
<dieterhansbritz@gmail.com> wrote:

> [...]
>at når man klikker på linket, så får man (i hvert fald jeg)
>en download, i stedet for at se billedet med det samme.

Gælder det alle PDF filer, eller kun dem på den pågældende server?

I så fald kan det skyldes MIME opsætningen for PDF filer, på serveren.
Spørg deres support om hvordan du konfigurerer den..

>Kan
>gnuplot lave en slags grafik som bliver vist, uden at man
>først skal downloade?

Du kan jo evt. udskrive plottene som JPG, GIF eller PNG filer og så
uploade dem, de kan jo vises direkte i browseren. Kan programmet ikke
det, kan du lave screenshots af PDF filerne og gemme dem som JPG, GIF
eller PNG.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer